bi sarparastan 1000

در برنامه این هفته «با همسایگان» با یک گروه تئاتر جدید در تاجیکستان آشنا خواهیم شد که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده است. دلیر امام‌علی، یکی از گردانندگان این تئاتر در گفت‌وگو با رادیو زمانه از این تئاتر نوظهور سخن گفت و از آن به عنوان اولین تئاتر پست مدرن در تاجیکستان نام برد.
این تئاتر با نام «بی سرپرستان» اولین نمایش خود را در تئاتر تابستانه «پدیده» برگزار خواهد کرد. بنا به گزارش‌های رسیده، تئاتر تابستانه «پدیده» مدت‌هاست که به خرابه تبدیل شده بود اما با ایده این گروه هنری جوان انتظار می‌رود که دوباره پر از تماشاگر شود.
دلیر امام‌علی، هنرمند جوان تاجیک، یکی از مدیران جشنواره تئاتر «نگاه نو» و یکی از بازیگران تئاتر نوظهور «بی سرپرستان» در گفت‌وگوی خود با رادیو زمانه همچنین گفت که این تئاتر جدید با کارگردانی میثم جوادی، هنرمند جوان ایرانی سه ماه پیش فعالیت خود را آغاز کرده است.
میثم جوادی که مدتی است در شهر دوشنبه، پایتخت تاجیکستان به سر می‌برد، با استفاده از آهنگ‌های زیادالله شهیدی، آهنگساز شناخته تاجیک و بازیگری شش تن از هنرمندان تاجیک تصمیم دارد که سبک جدید تئاتر را به تماشاگر تاجیک معرفی کند. اما آیا مخاطب تاجیک از این نوع سبک تئاتر استقبال خواهد کرد؟ در برنامه رادیویی «با همسایگان» در این باره این تئاتر بشنوید.

[podcast]http://www.zamahang.com/podcast/2010/20130925_Hamsaygan_Tajik_Postmodern_theatre_shahzadeh.mp3[/podcast]