عدنان حسن‌پور، روزنامه‌نگار و زندانی سیاسی کرد به زندان مرکزی مریوان منتقل شد.

به گزارش آژانس خبری کردپا، این زندانی سیاسی که از هفت سال پیش در زندان مرکزی شهر سنندج به سر می‌برد، روز پنج‌شنبه گذشته، سوم بهمن‌ماه، بدون هیچ اطلاع قبلی به زندان مریوان منتقل شده است.

adnan

کردپا به نقل از یک منبع آگاه نوشته است: ” احتمالا عدنان بە طور موقت به زندان مریوان منتقل شده و امکان تبعید وی به یک زندان دیگر قریب‌الوقوع می‌باشد”.

لیلی حسن‌پور، خواهر این روزنامە‌نگار کُرد پیش‌تر بە خبرنگار کُردپا گفتە بود: “روز دوشنبه، سی‌ام دی‌ماه مسئولان زندان مرکزی سنندج، به رغم صدور مجوز ملاقات حضوری از سوی دادگاه این شهر، از دیدار حضوری خانواده با عدنان جلوگیری کردند.

به گفته لیلی حسن‌پور، “عدنان بارها درخواست انتقال بە زندان همدان یا مریوان را مطرح کرده؛ اما هر بار از سوی دستگاە قضایی و امنیتی با درخواست قانونی وی مخالفت شدە و تشدید فشارها و امنیتی کردن فضای زندان و محدودیت‌ها برای عدنان چند برابر شدە است.”

عدنان حسن‌پور در بهمن‌ماە سال ١٣٨٥ بازداشت و پس از تحمل چندین ماه حبس انفرادی در بازداشتگاه اداره‌ اطلاعات سنندج، در ٢٢ خرداد ٨٦ در دادگاه انقلاب شهر مریوان یه صورت غیرعلنی محاکمه و محارب شناخته شده و به مجازات اعدام محکوم شد.

این حکم در مراحل بعدی اعاده دارسی، شکسته و ابتدا به ۳۱ سال زندان و سپس به ۱۶ سال حبس تعزیری کاهش یافت.

عدنان حسن‌پور در طول دوران محکومیت خود از بهمن ۱۳۸۵ حتی یک روز هم در مرخصی نبوده است.