کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران به‌نقل از يک منبع آگاه نوشت روز شنبه پنجم بهمن‌ماه دانشجويان، دانا لنجاوايی، بازداشت و سوران دانشور، هيمن بيگلر و آرش مولودی احضار شدند.

بنا به اين گزارش، نيروهای امنيتی شهر مريوان دانا لنجاوايی، دانشجو دانشگاه پيام نور مريوان را در محل کار خود بازداشت کردند. او سپس توسط اين نيروها به بازداشتگاه اداره‌ اطلاعات اين شهر منتقل شده است.

دو دانشجوی ديگری دانشگاه آزاد مريوان به نام‌های هيمن بيگلر و آرش مولودی در عصر همين روز توسط ستاد خبری اداره‌ اطلاعات اين شهر احضار شده و پس از مراجعه اين دو فعال مدنی کُرد به ستاد خبری برای چندين ساعت بازجويی شده و سپس آزاد شدند.

همچنين روز يکشنبه ششم بهمن‌ماه در ادامه احضار و بازداشت فعالين مدنی کُرد در شهر مريوان، سوران دانشور از فعالان پيشين دانشجويی به ستاد خبری اداره‌ اطلاعات اين شهر احضار و پس از بازجويی کوتاه آزاد شد.

پيش از اين دانا لنجاوايی و ژيار سلامتيان، دانشجوی دانشگاه پيام نور مريوان در روز جمعه ۲۳ دی‌ماه سال گذشته بازداشت شده بودند.

پس از اعدام حبيب‌الله گلپری‌پور، رضا اسماعيلی مامدی و شيرکو معارفی، سه زندانی سياسی کُرد در روز سه‌شنبه ۱۴ آبان‌ماه سال جاری تعدادی از فعالان مدنی کُرد در شهر مريوان تجمعی اعتراضی را برگزار کردند که در اين روز دانا لنجاوايی به ستاد خبری احضار شده بود.