کمیسیون انتخابات افغانستان روز یکشنبه ۲۴ فروردین در یک نشست خبری در کابل اعلام کرد که از مجموع ۱۰درصد آرای شمرده شده، عبدالله عبدالله  ۹ / ۴۱  درصد و اشرف غنی ۶ / ۳۷  درصد را به دست آورده‌اند.  با توجه به آرای شمرده شده تا این لحظه، زلمی رسول، وزیر خارجه پیشین، ۹ / ۸ درصد و عبدالرب رسول سیاف، از مجاهدان سابق و رهبران جهادی افغانستان، ۱ / ۵ درصد آرا را به خود اختصاص داده‌اند.

هنوز آرای ولایت بدخشان، بغلان، غور، نورستان، دایکندی، پکتیکا، وردک و غزنی در نتایج اولیه محاسبه نشده است و احتمال دارد انتخابات به دور دوم کشیده شود.  یوسف نورستانی، رئیس کمیسیون انتخابات در افغانستان، گفته است که نتایج اعلام شده پس از بررسی شکایت‌های انتخاباتی و شمارش باقی‌مانده آرا ممکن است تغییر کند.

گزارش شهزاده سمرقندی را از شمارش آرا در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ببینید:

در این گزارش ویدیویی عزیز حکیمی، مدیر سایت «افغانستان مانیتور» و عزیز بارز، دیپلمات سابق افغانستان در مورد برنامه های دو نامزد اول می گویند.

فهیم دشتی یکی از آشنایان دیرین عبدالله عبدالله و احمدشاه مسعود، با تاکید به تعلقات و روابط قومی این کاندید‌ها گفت: «با اینکه هر دوی این نمایندگان تلاش کرده‌اند معاون‌های خود را از اقوام مختلف انتخاب کنند اما بحث‌های قومی همچنان بین رای‌دهندگان داغ است.»

زهرا سپهر، مدیر موسسه توسعه و حمایت از زنان افغانستان و زینب محقق، روزنامه نگار در کابل در مورد بیم به حاشیه رانده‌شدن مطالبات زنان رای‌دهنده می گویند.