به نوشته خبرگزاری دولتی کره شمالی، یک گردشگر آمریکایی با ویزای توریستی به کره شمالی وارد شد، اما پس از پاره کردن ویزا فریادکشان گفت که خواهان پناهندگی است.

a

بنا به گزارش روزنامه بریتانیایی «گاردين»، در حالی‌که باراک اوباما به ديدار همتای خود در کره جنوبی رفته است، پيونگ‌يانگ از دستگيری يک شهروند آمريکايی ۲۴ ساله خبر داد.

خبرگزاری دولتی کره شمالی با اشاره به آنچه «رفتار بی‌پروای» اين توريست آمريکايی خوانده است، ادعا کرد که اين توريست با پاره‌کردن ويزای خود فرياد کشيده است: «من پناهندگی می‌خواهم». اين خبرگزاری نام شهروند آمريکايی دستگيرشده را «ميلر متيو تاد» اعلام کرد، اما بنا به گمانه‌زنی‌ها احتمالاً نام خانوادگی او به اشتباه پيش از نام کوچک وی آمده و نام واقعی او «ميتو تاد ميلر» است.

خبرگزاری دولتی کره شمالی می‌افزايد که ميلر روز دهم آوريل با ويزای توريستی به اين کشور وارد شده اما در واقع گفته که «کره شمالی را به عنوان پناهگاه انتخاب کرده است». با اين حال، ارگان‌های مربوطه وی را به خاطر آنچه «تخطی بی‌شرمانه از نظم قانونی» خوانده شده، دستگير کرده اند.

اين خبر در حالی اعلام می‌شود که باراک اوباما و پارک جيون‌هی مشترکاً به کره شمالی هشدار دادند که اگر چهارمين دور آزمايش سلاح‌های اتمی خود را پيش ببرد، با تحريم‌های سنگين‌تری روبه‌رو خواهد شد.