حملات سنگین طالبان به ولسوالی غزنی در افغانستان حداقل صد کشته برجای گذاشته است.

Ghazni_Taliban
طالبان در ولسوالی غزنی در جنوب کابل پیشروی فراوانی کرده است

در حال حاضر جنگ میان نیروهای دولتی افغانستان و شبه نظامیان طالبان به شدت در جنوب این کشور ادامه دارد. نیروهای طالبان بسیاری از خانه‌ها را در ولسوالی غزنی آتش زده و تعدادی از غیرنظامیان را نیز سربریده‌اند.

مقامات ولسوالی غزنی می‌گویند امکان سقوط این منطقه به دست طالبان بسیار جدی است.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داده است نبرد در این منطقه وارد پنجمین روز خود شده است و اکنون نیروهای طالبان دست بالا را نسبت به نیروهای دولتی دارند. مقامات محلی در غزنی اکنون ارتباط خود را با پاسگاه‌های پلیس در غرب این ولسوالی از دست داده‌اند و به نظر می‌رسد عملا مناطقی مانند اجرستان عملا در کنترل طالبان است.

غرنی در جنوب غربی کابل واقع شده و یک نقطه مهم و استراتژیک برای دسترسی به جنوب افغانستان است. طالبان در ماه‌های اخیر توانسته‌است به پیشروی‌هایی در جنوب افغانستان دست یابد.

اسدلله صفی، معاون نیروهای پلیس در غزنی می‌گوید اگر کمک فوری از کابل به غزنی ارسال نشود، این منطقه به زودی سقوط خواهد کرد.

نبردهای جدید شرایط را برای اشرف غنی احمد زی، رییس جمهور منتخب افغانستان، بسیار دشوار خواهد کرد، به ویژه با توجه به آن‌که نیروهای خارجی حاضر در افغانستان قرار است تا پایان سال‌جاری میلادی این کشور را ترک کنند.

با در کنترل گرفتن اجرستان در ۲۰۰ کیلومتری کابل توسط طالبان، این گروه می‌تواند به حملات خود به مناطق دیگری مانند اروزگان و دایکندی شدت بخشد.

گزارش شده است در حملات اخیر حداقل ۵۰۰ نفر از شبه نظامیان طالبان حضور داشته‌اند. درخواست کمک از کابل و به ویژه اعزام بالگرد تاکنون بی نتیجه مانده است، زیرا کابل در این روزها شاهد تلاطم سیاسی در جریان اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری بوده است.