انتشارات کتاب‌های راهنمای مسافرت لونلی پلانت ده شهر و کشور جهان را به عنوان مناسب‌ترین مناطق دنیا برای دگرباشان جنسی معرفی کرده است.

در شرایطی که شرایط دگرباشان جنسی رفته‌رفته در کشورهای دنیا بهتر می‌شود، بر اساس گزارشی از انتشارات کتاب‌های راهنمای مسافرت «لونلی پلنت» (سیاره تنها)، ده کشور در صدر کشورهایی قرار دارند که دگرباشان جنسی می‌توانند به راحتی به آنجا سفر کنند.

کریس زایهر که این مجموعه را برای «لونلی پلنت» تهیه کرده است به هافینگتون پست گفت: «برای من مهم بود که شهر مقصد، چقدر نسبت به جامعه ما [دگرباشان جنسی] با مدارا رفتار می‌کند و ما را در زندگی شهری جا می‌دهد. همچنین برای من مهم بود که این شهر قوانین پیشرو برای حقوق برابر داشته باشد. در نهایت برای من مهم بود که این شهر عملاً جای امنی برای مسافران همجنسگرا، دوجنسگرا، تراجنسیتی، میان‌جنسی و کوییر باشد.»

در صدر این شهرها کپنهاگ پایتخت دانمارک قرار دارد. در گزارش یادشده این شهر به عنوان شهری پذیرای گونه‌های مختلف روابط جنسی معرفی شده است.

پس از کپنهاگ در دانمارک، به ترتیب کشور نیوزیلند، شهر تورنتو در کانادا، منطقه پالم اسپرینگز در جنوب کالیفرنیا، سیتخس در اسپانیا، برلین در آلمان، میکونوس در یونان، نیویورک در آمریکا، رکیاویک پایتخت ایسلند و مونته ویدئو در اروگوئه، شهرها و کشورهای دوم تا دهم از حیث محیطی مناسب برای سفر همجنسگرایان هستند.

تاکنون در شهر رکیاوریک ایسلند، ۱۶ جشنواره افتخار همجنسگرایان (پراید) برپا شده است و از سال ۲۰۰۶  دگرباشان جنسی و جفت‌های همجنسگرا در این شهر دارای همان حقوقی بوده‌اند که دگرجنسگرایان داشتند.

شهر مونته ویدئو در اروگوئه (کوچکترین کشور آمریکای جنوبی) در سال ۲۰۱۳، در حالی که در آمریکای شمالی و جنوبی قوانین حقوقی مربوط به همجنسگرایان همواره جنجالی بوده، ازدواج همجنسگرایان را قانونی کرده بود. در این سال قانونی که در سال ۱۹۳۴ وضع شده بود و همجنسگرایی را جرم می‌دانست برای همیشه لغو شد.