رمضان شجاعی کياسری، عضو ناظر مجلس در شورای نظارت بر صدا و سيمای جمهوری اسلامی ايران، گفته مبلغ حق پخش مسابقات که تلويزيون بايد به فدراسيون فوتبال پرداخت کند، ۲۰ درصد افزايش يافته است.

Football-TV

شجاعی کياسری به خبرگزاری آنا گفت اين موضوع در جلسه شورای نظارت بر صدا و سيما که روز شنبه ۱۰ آبان برگزار شد، مورد بررسی قرار گرفته و تصويب شده است.

وی افزود: «تصميم بر اين شد که فدراسيون فوتبال علاوه بر رقم ۲۰ ميليارد تومانی که قبلا برای حق پخش فوتبال از صدا و سيما دريافت می‌کرد، ۲۰ درصد ديگر نيز دريافت کند تا پخش مسابقات فوتبال ادامه يابد.»

حسن تقدس‌نژاد، معاون مالی و اداری سازمان صدا و سيما مهر ماه امسال در خصوص حق پخش مسابقات فوتبال گفته بود: «سال گذشته ۱۷ و نيم ميليارد داديم، امسال هم ۲۲ ميليارد می‌دهيم و در همين حد، بيشتر نمی‌دهيم.»

فدراسیون هنوز موافقت نکرده است

هر چند شجاعی کياسری گفته که پخش مسابقات از تلويزيون از سر گرفته خواهد شد اما مسئولان فدراسيون فوتبال ايران هنوز در خصوص اينکه با افزايش ۲۰ درصدی حق پخش، تصميم خود درباره جلوگيری از ورود دوربين‌های صدا و سيما به ورزشگاه‌ها را لغو خواهند کرد يا اينکه رقم بيشتری می‌خواهند، اظهارنظر نکرده‌اند.

به دنبال اختلافات صدا و سيما و فدراسيون فوتبال در خصوص رقم حق پخش مسابقات ليگ برتر فوتبال، برای نخستين بار روز ۲۹ مهر از ورود دوربين‌های صدا و سيما به ورزشگاه‌ها جلوگيری شد و این ممنوعیت همچنان ادامه دارد.

مسأله حق پخش تلويزيونی مسابقات ليگ برتر فوتبال چندی است که به موضوع اختلاف سازمان صدا و سيما و فدراسيون فوتبال تبديل شده است.