جمعی از دانشجويان دانشگاه بين‌المللی قزوين در اعتراض به اسيدپاشی به زنان و دستگير نشدن عاملان آن تجمع کردند.

دانشجويان دانشگاه بين‌المللی قزوين در بيانيه‌ای که در تجمع اعتراضی خوانده شد، خواستار «مجازات عوامل اين اقدام وحشيانه» شدند.
دانشجويان دانشگاه بين‌المللی قزوين در بيانيه‌ای که در تجمع اعتراضی خوانده شد، خواستار «مجازات عوامل اين اقدام وحشيانه» شدند

به گزارش دانشجونيوز، تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه بین‌المللی قزوین روز دوشنبه ۲۱ آبان‌ماه برگزار شد.

در اين تجمع دانشجويان شعارهايی چون «اسيدپاشی جنايت، ای دانشجو حمايت» سردادند و نسبت به رویداد اسيدپاشی و بی‌توجهی مسئولان به آن اعتراض کردند.

اسیدپاشی‌ها به روی زنان در اصفهان، هم‌زمان با ارائه طرح امر به معروف و نهی از منکر در مجلس ایران صورت گرفت و بسیاری از منتقدان، این اسیدپاشی‌ها را نتیجه سیاست‌های حکومتی تحت لوای امر به معروف و نهی از منکر علیه زنان و آن‌چه «بدحجابی» تلقی می‌شود، دانسته‌اند.

سردرگمی مقامات امنیتی ایران در پرونده اسیدپاشی به زنان همچنان ادامه دارد. ۷ آبان‌ماه، برخی رسانه‌ها در ایران عکس جعلی یک «مرد با کراوات» را منتشر و او را عامل اسیدپاشی معرفی کردند، سپس معلوم شد که عکس منتشرشده، عکس یک استاد دانشگاه است. پس از آن خبرگزاری فارس از بازداشت چند «ضد انقلاب» در اصفهان خبر داد.

پیش از این‌ها خبرگزاری فارس از دستگیری «یک مرد زن‌نما» نیز خبر داده بود که با ورود به میان جمعیت معترضان در اصفهان سعی داشته است «مردم را تحریک به تجمع و اعتراض علیه نهادهای کشور» کند.

مسئولان جمهوری اسلامی تلاش کرده‌اند که دامنه این رویدادها را محدود جلوه دهند و آن را «اعمال شخصی» بنامند. آن‌ها همچنین بدون آن‌که کس یا کسانی در این رابطه دستگیر شده باشند، همواره از یک متهم سخن گفته‌اند.

دانشجويان دانشگاه بين‌المللی قزوين در بيانيه‌ای که در تجمع اعتراضی خوانده شد، خواستار «مجازات عوامل اين اقدام وحشيانه» شدند.

در بخشی از اين بيانيه آمده است: «پس از گذشت بيش از يک ماه از اين موضوع، هنوز عوامل اين فاجعه شناسايی نشده‌اند و همين موضوع باعث رعب و وحشت در جامعه شده است.»

دانشجویان در این بیانیه دستگيری عوامل اين حادثه را «مطالبه به حق جامعه ايرانی» دانسته و گفته‌اند: «چگونه است که اسيدپاشان هنوز آزادانه می‌گردند، ولی فعالان اجتماعی و مدنی و خبرنگاران بازداشت می‌شوند؟ مگر نه اين‌گونه است که زندان جای خلافکاران است و کسانی که فساد جامعه را به نقد می‌کشند مستحق پاداش؟»

حیدر مصلحی وزیر پیشین اطلاعات و آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، چندی پیش اسیدپاشی اصفهان را «کار انگلیس» (بریتانیا) و توطئه‌ای برای جلوگیری از «طرح آمران به معروف و ناهیان از منکر» از سوی نیروهای مخالف حکومت ایران دانستند.

صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه در ایران نیز نحوه پوشش اخبار مربوط به اسیدپاشی به زنان را مورد انتقاد شدید قرار داد و برای رسانه‌های داخلی ابراز تأسف کرد.

روز چهارشنبه ۲۱ آبان جاری، اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی گفت که هنوز موفق به دستگیری عامل اسیدپاشی‌ها نشده‌اند.