در حالی‌که اعتراضات به پیگیری نشدن ماجرای اسیدپاشی در اصفهان همچنان ادامه دارد و مسئولان هنوز کسی را در این رابطه دستگیر نکرده‌اند، معاون امنيتی وزارت کشور می‌گوید نيروهای سپاه پاسداران، وزارت اطلاعات و انتظامی در این پرونده همکاری می‌کنند.

حسین ذوالقاری، معاون امنيتی وزارت کشور کشف جرم را «موضوعی تخصصی و فنی» دانست که می‌تواند «زمان‌بر» باشد.
حسین ذوالقاری، معاون امنيتی وزارت کشور کشف جرم را «موضوعی تخصصی و فنی» دانست که می‌تواند «زمان‌بر» باشد.

پايگاه خبری پليس ایران، روز جمعه ۲۳ آبان‌ماه به‌نقل از حسين ذوالفقاری، معاون امنيتی وزارت کشور نوشت: «پليس براساس تمام فرضيه‌های مطرح شده مجبور به گستردن چتر بررسی‌ها شده و عمليات کم‌سابقه‌ای را برای کشف جرم در اين پرونده صورت داده است.»

ذوالفقاری با بیان این‌که «هر هفته جلسه‌ای برای رصد اقدامات انجام شده در معاونت امنيتی و انتظامی وزارت کشور برگزار می‌شود»، افزود: «اکنون چتر گسترده بررسی افراد در اصفهان در حال جمع شدن است تا بتوانيم مظنونين اصلی قضيه را از ميان تمام فرضيه‌های پيش‌بينی شده، جمع کرده و به نتيجه برسيم و در صورت دستيابی به نتيجه قطعی به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد.»

اسیدپاشی‌ها به روی زنان در اصفهان، هم‌زمان با ارائه طرح امر به معروف و نهی از منکر در مجلس ایران صورت گرفت و بسیاری از منتقدان، این اسیدپاشی‌ها را نتیجه سیاست‌های حکومتی تحت لوای امر به معروف و نهی از منکر علیه زنان و آن‌چه «بدحجابی» تلقی می‌شود، دانسته‌اند.

سردرگمی مقامات امنیتی ایران در این پرونده همچنان ادامه دارد. ۷ آبان‌ماه، برخی رسانه‌ها در ایران عکس جعلی یک «مرد با کراوات» را منتشر و او را عامل اسیدپاشی معرفی کردند، سپس معلوم شد که عکس منتشرشده، عکس یک استاد دانشگاه است. پس از آن خبرگزاری فارس از بازداشت چند «ضد انقلاب» در اصفهان خبر داد.

پیش از این‌ها خبرگزاری فارس از دستگیری «یک مرد زن‌نما» نیز خبر داده بود که با ورود به میان جمعیت معترضان در اصفهان سعی داشته است «مردم را تحریک به تجمع و اعتراض علیه نهادهای کشور» کند.

مسئولان جمهوری اسلامی تلاش کرده‌اند که دامنه این رویدادها را محدود جلوه دهند و آن را «اعمال شخصی» بنامند. آن‌ها همچنین بدون آن‌که کس یا کسانی در این رابطه دستگیر شده باشند، همواره از یک متهم سخن گفته‌اند.

معاون امنيتی وزارت کشور، اول آبان‌ماه گفته بود بر اساس شواهدی که تاکنون به دست آمده اسیدپاشی‌های اصفهان توسط یک نفر انجام شده است و به هیچ عنوان سازمان‌یافته و گروهی نبوده است.

حسین ذوالفقاری در سخنان امروز (جمعه ۲۳ آبان‌ماه) خود مشکل کشف جرم را به دوش رسانه‌ها انداخت و گفت: «فضای اوليه‌ای که در مورد اسيدپاشی در اصفهان شکل گرفت و به‌خصوص بحث‌های رسانه‌ای پيرامون آن، موجب شد تا کار کشف جرم با مشکل مواجه شود.»

وی تأکيد کرد که تا رسيدن به نتيجه قطعی از گمانه‌زنی‌ها و بيان احتمالات در رسانه‌ها خودداری شود.

معاون امنيتی وزارت کشور کشف جرم را «موضوعی تخصصی و فنی» دانست که می‌تواند «زمان‌بر» باشد.

در پی اسیدپاشی‌های اصفهان گردهمایی‌های اعتراضی در چند شهر ایران، از جمله اصفهان، تهران و مشهد برگزار شد و معترضان خواهان برخورد جدی مسئولان حکومتی با این پدیده شدند. مأموران امنیتی حکومت در جریان این اعتراضات چند نفر از معترضان را بازداشت کردند.

آخرین تجمع اعتراضی را دانشجویان دانشگاه بین‌المللی قزوین در روز دوشنبه ۲۱ آبان‌ماه برگزار کردند.