در ماه‌های گذشته حملات سازمان‌یافته‌ای به برخی حساب‌های کاربری فعالان اینترنتی شد که از سطح جدیدی از شگردهای حمله اینترنتی بهره می‌بردند. بسیاری از این افراد، با توجه به امنیت بالاتر جیمیل، ایمیل گوگل، از این سرویس استفاده می‌کردند و با توجه به توصیه متخصصین امنیت آنلاین، ورود دو مرحله‌ای را هم در حساب کاربری خود فعال کرده بودند.

تمامی این موارد، به این کاربران (که بسیاری نیز در خارج از ایران زندگی می‌کردند) اطمینان می‌داد که تحت هیچ شرایطی ایمیلشان در معرض تهدید و خطر از جانب هکرها قرار نمی‌گیرد.

با وجود تمامی این موارد، این کاربران با کلیک بر روی ایمیلی که به ظاهر از طرف یک نام آشنا آمده بود و باز کردن لینک در ایمیل، به دست خود، کد ورود دو مرحله‌ای را در صفحه‌ای که توسط هکرها ایجاد شده بود وارد می‌کردند و بدون اینکه بدانند و متوجه شوند، امکان ورود به حساب کاربری خود را به هکرها می‌دادند.

به همین منظور، در ویدئوی کوتاه زیر ما شگردی را برای چک کردن حساب کاربری جیمیل پیشنهاد می‌کنیم که به شما کمک می‌کند که از سلامت حسابتان – تا حد امکان – اطمینان حاصل کنید. بسیاری از نکات ذکرشده در این ویدئو با فرض آگاهی شما بر مباحث ابتدایی امنیت آنلاین است.

اگر ابهامی وجود دارد یا می‌خواهید که ما در این سلسله ویدئوها به موضوعات خاصی بپردازیم، لطفاً به ما اطلاع دهید.