حکم ۱۰۰۰ ضربه شلاق رائف بدوی، وبلاگ نویس لیبرال ساکن عربستان سعودی، روز ۱۹ دی ماه مقابل انظار عمومی پس از نماز جمعه اجرا شد. بدوی قرار است به مدت ۲۰ هفته و هر بار ۵۰ ضربه شلاق بخورد.

اولین سری از حکم ۱۰۰۰ ضربه شلاق رائف بدوی روز جمعه ۱۹ دی ماه پس از نماز ظهر جمعه اجرا شد.
اولین دور  از حکم ۱۰۰۰ ضربه شلاق رائف بدوی روز جمعه ۱۹ دی ماه پس از نماز ظهر جمعه اجرا شد.

رائف بدوی از سال ۲۰۰۸ به اتهام ارتداد و توهین به اسلام از طریق انتشار مطالب در اینترنت دستگیر شده و چندین نوبت تفهیم اتهام شده است. در سال ۲۰۰۹، مقامات سعودی حساب بانکی او را بستند و سعی کردند همسر او را وادار به طلاق از یک «مرتد» کنند.

در سال ۲۰۱۲ اتهام‌های نهایی او ارتداد، توهین به چهره‌های ارشد مذهبی، توهین به دانشگاه اسلامی امام محمد بن سعود، راه‌اندازی وب‌سایت برای ایجاد بحث در مورد دین و مذهب و چهره‌های مذهبی، تشویش اذهان عمومی و بر هم زدن امنیت عمومی، اعلام شدند.

رائف بدوی در چند دادگاه‌، حکم‌های مختلفی گرفت و نهایت در مه ماه سال ۲۰۱۴ محکوم به ۱۰ سال زندان، ۱۰۰۰ ضربه شلاق و پرداخت جریمه نقدی‌ای برابر با ۲۶۷ هزار دلار شد. حکم نهایی او برای توهین به اسلام، نقض ارزش‌های اسلامی و انتشار افکار لیبرال صادر شده است.

اولین دور از اجرای حکم ۱۰۰۰ ضربه شلاق رائف بدوی روز جمعه ۱۹ دی ماه پس از نماز ظهر جمعه اجرا شد. حکم ۱۰۰۰ ضربه شلاق بدوی قرار است هر هفته پس از نماز ظهر جمعه، در ملاءعام انجام شود. هر هفته ۵۰ ضربه و به مدت ۲۰ هفته.

فیلیپ لوتر، سخنگوی بخش خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان عفو بین‌الملل می‌گوید که نام وب سایتی که رائف بدوی برای ایجاد گفت‌وگو در مورد مذهب و حقوق بشر ایجاد کرده، «لیبرال‌های آزاد سعودی» بوده است. این وبسایت که موجب خشم مقامات مذهبی و امنیتی عربستان سعودی شده، اکنون مسدود شده است.

حکم نهایی رائف بدوی توسط دادگاه جنایی جده صادر شده است. حکم صادره در ساختار حقوقی عربستان، مجازات اسلامی برای جرائم جنایی محسوب می‌شود.

عفو بین‌الملل، سازمان دیدبان حقوق بشر و دیگر سازمان‌های حقوق بشری به حکم دادگاه جنایی جده اعتراض کرده‌اند. فیلیپ لوتر می‌گوید: «این وحشتناک است که چنین مجازات بی‌رحمانه‌ای برای کسی اجرا شود که گناهی ندارد جز جسارت ایجاد یک فروم عمومی برای گفت‌وگوی مسالمت‌آمیز و اجرای حق آزادی بیان.»

ایالات متحده آمریکا نیز به عربستان سعودی اعتراض کرده و خواستار لغو این حکم شده است. سخنگوی وزارت امور خارجه، جن ساکی، حکم زندان و ۱۰۰۰ ضربه شلاق را در پاسخ به حق انسانی «آزادی بیان و مذهب»، بسیار نگران‌کننده خواند.

حدود ۱۴۰۰۰ نفر در یک درخواست اینترنتی از عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان خواسته‌اند که رائف بدوی را عفو کند.

گروه‌ها و فعالان حقوق بشر می‌گویند که حکم صادره برای رائف بدوی، بخشی از استراتژی حکومت سعودی برای سرکوب دگراندیشان آزادی‌خواه است که از سال ۲۰۱۱ آغاز شده. مقامات سعودی نگران‌اند که تلاش‌های فعالانی چون رائف بدوی برای اصلاحات، منجر به پیامدهایی مشابه آنچه در بهار عربی در مصر و تونس رخ داد بشود.

همسر و سه فرزند بدوی به دلیل فشارهای مقامات امنیتی عربستان سعودی در سال ۲۰۱۳ به کانادا پناهنده شدند.