پلیس فرانسه همچنان در پی یافتن سرنخ‌های دیگری از ترورهای هفته گذشته در پاریس است. در یک عملیات ضد ترور گسترده در اطراف پاریس ۱۲ نفر دستگیر شدند.

عملیات جست‌وجوی پلیس فرانسه صبح جمعه ۱۶ ژانویه نیز ادامه داشت.
عملیات جست‌وجوی پلیس فرانسه صبح جمعه ۱۶ ژانویه نیز ادامه داشت.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه این عملیات از شامگاه پنج‌شنبه ۱۵ تا بامداد جمعه ۱۶ ژانویه در مناطق مختلف ناحیه «ایل دو فرانس» انجام شد.

«مونتروژ»، محلی که امدی کولیبالی هفته گذشته یک پلیس زن را کشت؛ «فلوری مه‌رُژی» و «گرینیی»، شهرستانی که کولیبالی در آن متولد شده؛ از جمله مناطقی بودند که مورد بازرسی قرار گرفتند. این مناطق همه در حومه پاریس قرار دارند.

منابع قضائی گفته‌اند دستگیرشدگان ۹ مرد و ۳ زن هستند که احتمال دارد عملیات تروریستی هفته گذشته را «حمایت لجستیکی» کرده‌ و به تروریست‌ها اسلحه و خودرو داده باشند.

بیشتر بخوانید: القاعده یمن مسئولیت حمله به دفتر «شارلی ابدو» را بر عهده گرفت

به‌گفته منابع پلیس، مسئولان پرونده ترورهای پاریس در روزهای اخیر بسیاری از مظنونان و اطرافیان شریف و سعید کواشی، حمله‌کنندگان به دفتر نشریه «شارلی ابدو»، و به‌ویژه امدی کولیبالی را مورد بازجویی قرار داده‌‌اند. کولیبالی کسی است که در گروگان‌گیری فروشگاه یهودیان چهار نفر را کشت. این افراد بر اساس مکالمات تلفنی و علائم دی‌اِن‌ای بازجویی شدند.

بازپرس‌ها از جمله آثار بازمانده در خودرو حیات بومدین، شریک زندگی امدی کولیبالی را مورد تحقیق قرار دادند. حیات بومدین دوم ژانویه به ترکیه رفت و ۸ ژانویه از آن‌جا به سوریه گریخت. او به‌دلیل همدستی با کولیبالی تحت پیگرد پلیس قرار دارد.

پلیس فرانسه پیش از این نیز برای یافتن حیات بومدین در منطقه پاریس، به‌ویژه در «بُندی» واقع در ناحیه «سن ـ سن ـ دُنی» عملیات جست‌وجو انجام داده بود.

در حمله مسلحانه صبح چهارشنبه ۷ ژانويه / ۱۷ دی به دفتر نشريه «شارلی ابدو» چهار کارتونيست برجسته اين نشريه و در مجموع ۱۲ نفر به قتل رسيدند. فردای آن روز يک پليس زن کشته شد و روز جمعه ۹ ژانويه / ۱۸ دی چهار نفر در گروگان‌گيری فروشگاه مواد غذايی يهوديان کشته شدند. سه تروريستی که اين عمليات را همزمان به پيش بردند سرانجام شامگاه روز جمعه به دست پليس کشته شدند.