انفجار بمب در مقابل خانه سفير ايران در ليبی خسارت مختصری به اين ساختمان خالی از سکنه وارد کرد.

Cleaners work at scene of car bomb explosion outside Corinthia hotel in Libya's capital Tripoli
سفارت ايران در طرابلس تعطيل است و سفير به صورت ترددی انجام وظيفه می‌کند

به گزارش آسوشیتدپرس، مقامات آگاه در ليبی گفته‌اند که عامل انفجار بمب دست‌سازی بوده که يکشنبه ۲۲ فوريه در ميان زباله‌های نزديک به در ساختمان کار گذاشته شده است.

منزل سفير ايران در مرکز طرابلس پایتخت لیبی واقع است و او در زمان انفجار در ليبی نبوده است. به گزارش ايرنا، سفارت ايران در طرابلس تعطيل است و سفير به صورت ترددی انجام وظيفه می‌کند.

به گفته یکی از مقامات پلیس طرابلس، در واقع دو انفجار رخ داده است. هر دو بمب در کنار یکدیگر کار گذاشته شده بودند، و انفجار بمب اول موجب انفجار دوم شده بود. به گفته او، انفجار دوم تنها با هدف ایجاد سردرگمی صورت پذیرفته بود.

داعش مسئولیت انفجار را پذیرفت

ساعاتی پس از انتشار این خبر متحدان دولت اسلامی در لیبی که طی هفته‌های اخیر فعالیت‌های خود را افزایش داده‌اند، مسئولیت این انفجار را پذیرفتند.

پیش‌تر، چند تن از سفرای کشورهای دیگر حاضر در لیبی، از جمله الجزایر، مصر، و امارات متحده عربی، نیز هدف حمله قرار گرفته بودند، که هیچ کدام تلفاتی در پی نداشته است.

ليبی در ماه‌های اخير شاهد جنگ قدرت بين دو دولت و چند گروه شبه‌نظامی بوده است. در حال حاضر دو دولت بر سر اداره اين کشور رقابت دارند؛ يک دولت به شبه‌نظاميان گروه «فجر ليبی» نزديک و در طرابلس مستقر است و ديگری از حمايت جامعه جهانی و همچنين مصر برخوردار است و مقر آن در شرق ليبی و در طبرق است.

جمعه، يک اسفند نيز سه انفجار در شرق ليبی رخ داد که جان دست کم ۴۰ نفر را گرفت. اين انفجارها در پاسخ به حمله هوايی ارتش مصر به مواضع گروه دولت اسلامی رخ داد. گروه دولت اسلامی مسئوليت دو مورد از اين سه انفجار را بر عهده گرفته است.