در حالی که از هفته‌ها پیش در لیبریا نمونه تازه‌ای از بیماری ابولا مشاهده نشده بود و دولت امیدوار بود که در نیمه آوریل در این کشور ابولا به‌طور کامل ریشه‌کن شود، اکنون نمونه تازه‌ای از آلودگی به ویروس ابولا یافت شده است. وضعیت دقیق این مورد هنوز روشن نشده است.

Ebola-3

در لیبریا، در غرب آفریقا، نخستین بار پس از یک ماه، بار دیگر یک نمونه از ابتلا به بیماری ابولا ثبت شد.

دولت لیبریا اعلام کرد که آزمایش ابولا بر روی یک زن ۴۴ ساله مثبت بوده است. این‌که کجا و چگونه این زن به ابولا مبتلا شده هنوز روشن نیست.

لیبریا از جمله کشورهای غرب آفریقا است که سخت‌ترین ضربه را از بیماری ابولا خورده است. بیش از چهار هزار نفر در این کشور بر اثر ابتلا به این بیماری جان سپردند. در تمام منطقه غرب آفریقا آمار کشته‌شدگان از ابولا ۱۰ هزار نفر است.

لیبریا در نبرد با ابولا گام‌های بزرگی برداشته و قرار بود تا نیمه آوریل آمار ابتلا به این بیماری در این کشور به صفر برسد.

سازمان بهداشت جهانی به‌ تازگی اعلام کرده بود که «از ۱۹ فوریه سال جاری میلادی، نمونه تازه‌ای از ابتلا به ابولا در لیبریا دیده نشده است.»

به‌ گفته سازمان بهداشت جهانی تمامی کسانی که آخرین بار بر اثر تماس به ویروس ابولا آلوده شده بودند دوره نظارت ۲۱ روزه را به پایان رساندند.

تا روز ۱۵ مارس، ۱۲۵ نفر به ظن آلودگی به این ویروس ثبت شدند که آلودگی هیچ‌کدام از آن‌ها تأیید نشد.

در کشور همسایه لیبریا، گینه نیز به‌ تازگی و برای بار دیگر، مواردی از ابتلا به ابولا دیده شده است.