میلاد حجت الاسلامی و حسین جوادی دو خبرنگار ورزشی که برای پوشش مسابقات فوتبال به بارسلونا رفتند، در سخت‌ترین سانحه هوایی آلمان جان باختند.

germanwings__ermanwings

سه‌شنبه، چهارم فروردین/ ۲۴ مارس، هواپیمای ایرباس ۳۲۰ شرکت هواپیمایی آلمانی جرمن وینگز در حال پرواز از بارسلون اسپانیا به دوسلدورف در آلمان بود که در جنوب فرانسه سقوط کرد و همه سرنشینان آن کشته شدند.

به مسئولان ورزشی ایران گفته شده که دو خبرنگار ایرانی در این پرواز بوده‌اند. وزارت امور خارجه ایران هم مرگ دو خبرنگار ورزشی ایرانی مسافر هواپیمای جرمن وینگز آلمان را تأیید کرده است.

میلاد اسلامی خبرنگار خبرگزاری تسنیم و حسین جوادی خبرنگار روزنامه وطن امروز برای بازی‌های تدارکاتی ملی ایران با شیلی در اتریش و سوئد و همچنین پوشش خبری دیدار دو تیم بارسلونا-رئال مادرید به اروپا سفر کرده بودند.

2 reporter

خبر آنلاین گزارش داده که حسین جوادی چند روز پیش ال‌کلاسیکو را برای این سایت پوشش خبری داده و فیلمی اختصاصی از این دیدار برای خبرآنلاین فرستاده است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، سفارت ایران در برلین هم مرگ این دو خبرنگار ایرانی را تأیید کرده است.

آخرین تماس خانواده و همکاران این خبرنگاران مربوط به ۲ روز پیش بود.

۱۴۴ مسافر، دو خلبان و چهار خدمه پرواز در این هواپیما بوده‌اند. ۶۷ نفر از مسافران آلمانی بوده‌اند. ۱۶ دانش‌آموز دبیرستانی هم که همراه دو آموزگار خود به سفر بارسلونا رفته بودند، در میان قربانیان هستند. دو نوزاد هم در این سانحه کشته شده‌اند.

فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه، در پیامی تلویزیونی اعلام کرد که همه سرنشینان این هواپیما کشته شده‌اند. اولاند ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان گفت که هنوز دلیل سقوط این هواپیما روشن نیست.

از این سانحه به عنوان بدترین سانحه هوایی در تاریخ پرواز‌های آلمان یاد شده است.

جست‌وجو برای یافتن اجساد قربانیان سقوط هواپیمای ایرباس ۳۲۰A شرکت هواپیمایی «جرمن‌وینگز» آلمان از صبح روز چهارشنبه، ۵ فروردین/ ۲۵ مارس آغاز شده است.