دو نفر از کارکنان مخابرات سپاه پاسداران ایران در تیراندازی افراد ناشناس به قتل رسیده‌اند.

sistan va baloochestan

این حادثه روز چهارشنبه ۱۹ فروردين در شهرستان مهرستان واقع در استان سیستان و بلوچستان رخ داده است.

رشید پارسایی، فرماندار مهرستان درباره این حادثه به خبرگزاری صدا و سیمای ایران گفته است که این دو نفر برای انجام کارهای مخابراتی به منطقه بیرگ شهرستان مهرستان رفته بودند که هنگام برگشت، هدف تیراندازی افراد نا‌شناس قرار گرفته‌اند و به قتل رسیده‌اند.

این دو نفر، مرتضی محمدباقری و محمد محمدی سلیمانی معرفی شده‌اند.

روز سه‌شنبه ۱۸ فروردین هم ۸ نفر از مأموران مرزبانی ایران در درگیری با افراد مسلح در حوالی نگور – جکیگور در جنوب سیستان و بلوچستان کشته شدند.

احمد علی محبتی، فرماندار شهرستان چابهار در استان سیستان و بلوچستان در مورد کشته شدن این هشت نفر گفته بود که آنان در حمله افراد مسلح و هنگام یک مأموریت مرزبانی در منطقه مرزی میل ۲۳۹، در جنوب شرقی ایران کشته شده‌اند.

فرماندار چابهار از درگیر شدن مأموران با افراد مسلح خبر داده بود و گفته بود که تعدادی از این افراد هم کشته شده‌اند. گروه جیش العدل مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

در آخرین روزهای سال گذشته نیز استان سیستان و بلوچستان ناامن بود و  سه مأمور نیروی انتظامی در درگیری با افراد مسلح کشته شدند. این افراد بر اثر انفجار تله انفجاری در نزدیکی پلی در منطقه پیردان شهرستان سرباز کشته شدند.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان ‌و بلوچستان بهمن‌ماه سال گذشته گفته بود که سال ۹۳ در مقایسه با سال قبل از آن، قتل‌های مسلحانه در سیستان و بلوچستان سه درصد و کشته شدن مأموران انتظامی ۴۵ درصد کاهش داشته است.

به‌ گفته علی‌اصغر میرشکاری شاخص‌های امنیتی در سیستان و بلوچستان افزایش یافته است و این استان از نظر امنیتی در رده هفدهم در بین استان‌های کشور قرار دارد.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان ‌و بلوچستان بیکاری را یکی از علل اصلی بروز ناامنی در استان سیستان و بلوچستان دانسته و گفته بود که نرخ رشد بیکاری در سیستان ‌و بلوچستان ۴۰ درصد است.