چهاردهمین دور لیگ برتر فوتبال ایران روز آخر پرهیجانی را پشت سر گذاشت. سه تیم سپاهان اصفهان، ترکتورسازی تبریز و نفت تهران بخت آن را داشتند که قهرمان این دور شوند. در نهایت سپاهان قهرمان این دور شد.

سپاهان اصفهان با ۵۹ امتياز قهرمان فوتبال ایران شد
سپاهان اصفهان با ۵۹ امتياز قهرمان فوتبال ایران شد

جمعه ۲۵ ارديبهشت‌ماه، روز پایانی لیگ برتر فوتبال ایران، سه تیم صدر جدول همزمان به میدان رفتند. سپاهان در اصفهان به دیدار سایپا رفت و تراکتورسازی تبریز میزبان نفت تهران بود.

سپاهان موفق شد دیدار خود را با دو گل مهدی شريفی در دقایق ۱۵ و ۳۱ به پیروزی رساند و منتظر نتیجه دیدار تراکتورسازی و نفت بماند که وقت اضافه بیشتری داشت.

دیدار تراکتورسازی و نفت با استقبال بی‌سابقه مردم تبریز روبه‌رو شد و ورزشگاه این شهر مملو از تماشاگران آذربایجانی بود. ۷۰ هزار نفر به ورزشگاه آمدند و بسیاری از مردم از تپه‌های اطراف به تماشای مسابقه نشستند. بسیاری دیگر نیز با کمبود جا مجبور به بازگشت به خانه‌های خود شدند.

تراکتورسازی با پیروزی در این دیدار قهرمان لیگ برتر می‌شد و در صورت تساوی به مقام دوم می‌رسید. نفت نیز برای قهرمانی می‌بایست از میدان پیروز خارج شود و در صورت تساوی به رتبه سوم نزول می‌کرد.

تراکتورسازی تا دقیقه ۷۶ مسابقه با گل‌های لوسيانو ادينيو (دقیقه ۳۷)، آندرانیک تیموریان (۴۵) و فريد کريمی (۶۰) سه بر یک جلو بود. تنها گل نفت را علیرضا عزتی در دقیقه شش بازی به ثمر رساند. اما در دقیقه ۷۶ آندرانیک تیموریان کارت زرد دوم خود را گرفت و از زمین اخراج شد. با اخراج تیموریان نفت تهران بر هجوم‌های خود افزود و در دقایق ۷۶ و ۸۰ توسط علی قربانی و لئوناردو پادوانی به گل دست یافت تا این دیدار پرهیجان با نتیجه مساوی به پایان برسد.

مردم تبریز برای دیدن مسابقه تراکتورسازی و نفت به هر طریقی خود را در ورزشگاه جای داده بودند.
مردم تبریز برای دیدن مسابقه تراکتورسازی و نفت به هر طریقی خود را در ورزشگاه جای داده بودند.

بدین ترتیب سپاهان اصفهان با ۵۹ امتياز قهرمان فوتبال ایران شد و تراکتورسازی و نفت تهران با ۵۸ امتياز مقام‌های دوم و سوم لیگ برتر را کسب کردند. ذوب آهن ديگر تيم اصفهانی با کسب يک امتياز برابر پديده مشهد، رتبه چهارم خود را قطعی کرد و سهميه ليگ قهرمانان آسيا را از طريق ليگ برتر به دست آورد. اين ديدار با تساوی صفر بر صفر به پايان رسيد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) نوشته است پس از سوت پایان دیدار تیم‌های تراکتورسازی مقابل نفت تهران بازیکنان تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز به دور زمین می‌دویدند و از قهرمانی‌شان ابراز خوشحالی می‌کردند. نیمی از جمعیت ورزشگاه نیز به درون زمین آمدند و در حالی که از بلندگوی ورزشگاه خبر قهرمانی تراکتورسازی در لیگ برتر اعلام شد، هواداران تراکتورسازی به شدت از این موضوع ابراز خوشحالی می‌کردند و وارد زمین چمن مسابقه شدند. در حالی که زمین چمن مملو از هواداران تراکتورسازی شده بود، نیروی انتظامی وارد عمل شد و تماشاگران به سرعت زمین بازی را ترک کردند تصاویر تلویزیون ایران و هراس مردم نشان از برخورد شدید نیروی انتظامی داشت.