احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار و فعال سياسی، صبح روز پنج‌شنبه ۳۱ ارديبهشت، با پايان یافتن دوران محکومیت‌اش، از زندان رجايی‌شهر کرج آزاد و بلافاصله به شهرستان گناباد تبعید شد.

احمد زيدآبادی پس از آزادی از زندان رجايی‌شهر کرج
احمد زيدآبادی پس از آزادی از زندان رجايی‌شهر کرج

به‌گزارش هرانا، تارنمای مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران،هزينه اجرای حکم تبعيد و انتقال احمد زیدآبادی به شهر گناباد از جمله هزينه وسيله نقليه و مأمور همراه نيز از زيدآبادی گرفته شده است.

شهرستان گناباد در استان خراسان رضوی قرار دارد. احمد زیدآبادی بر اساس این حکم، باید هر روز خود را به فرمانداری گناباد معرفی کند.

احمد زیدآبادی، دبیرکل سازمان دانش‌آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) در خردادماه ۱۳۸۸ دستگیر و پس از گذراندن چند ماه انفرادی، در آذرماه سال ۱۳۸۹ از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی پیرعباسی، به تحمل شش سال زندان، پنج سال تبعید به گناباد و محرومیت دائمی هر گونه فعاليت سياسی و شرکت در احزاب و هواداری و مصاحبه و سخنرانی و تحليل حوادث، به صورت کتبی يا شفاهی محکوم شد.

کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران به‌نقل از یک منبع آگاه به پرونده احمد زیدآبادی نوشته است طبق حکم دادستانی تهران، پنج سال تبعید زیدآبادی به دو سال تبدیل شده است با این حال این حکم جدید به زندانی یا وکیلش نشان داده نشده است.

زيدآبادی همچنین عضو هيأت مديره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران نیز بود و در دوران حبس خود از زندان اوين به زندان رجايی‌شهر تبعيد شده بود و بيشتر سال‌های حبس خود را در زندان رجايی‌شهر کرج سپری کرد.