کانون نویسندگان ایران با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که کیوان باژن، نویسنده دیگر عضو این کانون برای بازجویی به وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی احضار شده است.

کیوان باژن، نویسنده و روزنامه‌نگار عضو کانون نویسندگان ایران
کیوان باژن، نویسنده و روزنامه‌نگار عضو کانون نویسندگان ایران

در اطلاعیه کانون نویسندگان ایران آمده است که دفتر مرکزی وزارت اطلاعات روز شنبه دوم خردادماه در تماسی تلفنی، کيوان باژن، نويسنده و عضو کانون را برای بازجويی در روز دوشنبه چهارم خرداد به آن اداره فراخواند.

کیوان باژن نویسنده رمان «ديروز تا بی‌نهايت صفر» است. او همچنین کتاب‌های «صمد بهرنگی»، «شمس لنگرودی»، «مهدی غبرايی» و «عمران صلاحی» از مجموعه‌ «تاريخ شفاهی ادبيات معاصر ايران» را در کارنامه خود دارد. «جان جاری جنوب؛ شناخت‌نامه‌ احمد محمود» اثر تأليفی دیگر اوست که از انتشار بازماند.

پیش از این، بکتاش آبتین، عضو هیأت دبیران کانون نویسندگان ایران در روز ۶ اردیبهشت‌ماه برای بازجویی در وزارت اطلاعات احضار شد و به مدت چهار روز مورد بازجویی قرار گرفت.

رضا خندان مهابادی، نویسنده و عضو دیگر هیأت مدیره کانون نیز از تاریخ ۱۳ تا ۱۵ اردبیهشت‌ماه در سه روز پیاپی توسط مأموران وزارت اطلاعات بازجویی و به «تبلیغ علیه نظام» و «انتشار نشریه غیرقانونی» متهم شد.

کانون نويسندگان ايران به افزايش اين‌گونه فشارهای امنيتی اعتراض کرده و آن را از موارد بارز نقض آزادی بيان و حق ايجاد و حضور در هرگونه تشکلی دانسته است.