روز دوشنبه ۲۲ ژوئن / اول تير پارلمان افغانستان هدف حملات گروه طالبان قرار گرفت. به نمایندگان پارلمان آسیبی نرسید. وزارت کشور افغانستان گفته است که همه مهاجمان کشته شدند.

Afghanistan-Parlament

به‌گزارش آسوشیتدپرس، بر اساس گفته‌های پلیس افغانستان حملات به پارلمان این کشور پایان یافت.

به‌گفته عبدالرحمان رحیمی، رئیس پلیس کابل ابتدا در یک عملیات انتحاری خودرویی در دروازه غربی پارلمان منفجر شد و سپس مهاجمانِ دیگر تلاش کردند وارد ساختمان پارلمان شوند.

مأموران پلیس به روی مهاجمان آتش گشودند و مهاجمان به ساختمان‌های اطراف پناه برده و از آن‌جا با پلیس درگیر شدند. در پی آن به نیروهای پلیس افزوده شد و درگیری‌ها ادامه یافت.

صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که در این درگیری‌ها هر هفت نفر مهاجم توسط پلیس کشته شدند اما هیچ یک از نمایندگان پارلمان زخمی نشدند. سخنگوی وزارت بهداشت نیز گفته است ۱۸ غیرنظامی از جمله دو زن و دو کودک زخمی شده‌اند.

تصاویر تلویزیونی نشان می‌دادند که چگونه نمایندگان پارلمان از ساختمان خارج می‌شدند. یک مدرسه نیز در اطراف ساختمان پارلمان تخلیه شد.

پلیس کابل طالبان را مسئول این عملیات می‌داند. سخنگوی طالبان، ذبیح‌الله مجاهد نیز در جریان این حمله به وب‌سایت اشپیگل آنلاین آلمان گفت: «هدف ما پارلمان افغانستان بود، مجاهدین بی‌باک وارد ساختمان [پارلمان] شده‌اند.»

ذبیح‌الله مجاهد همچنین در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت «درگیری سنگین در جریان است». بر این اساس، حمله به پارلمان افغانستان زمانی صورت گرفته که معرفی وزیر جدید دفاع انجام می‌شده است.

از زمان پایان عملیات نظامی ناتو و آمریکا در افغانستان، طالبان فعال‌تر شده‌اند. آن‌ها در این اواخر هدف خود را نهادهای دولتی قرار داده‌اند.