اسماعیل عبدی، دبیرکل کانون صنفی معلمان، ممنوع الخروج شد.

Esmaeil_Abdi

به گزارش خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران (هرانا)، روز یکشنبه ۳۱ خرداد / ۲۱ ماه ژوئن، هنگامی که اسماعیل عبدی قصد مسافرت به کشور ارمنستان را داشته است، با توقیف پاسپورت از خروج او از کشور جلوگیری می‌کنند.

بنا بر این گزارش مسئول ابلاغ حکم ممنوع الخروجی به اسماعیل عبدی، دلیل این ممنوعیت را دستور اداره اجرای احکام زندان اوین عنوان کرده است. همچنین به اسماعیل عبدی گفته شده است که باید روز چهارشنبه سوم تیرماه / ۲۴ ماه ژوئن به معاونت قضایی دادستانی کشور در تهران مراجعه کند.

اسماعیل عبدی در تابستان سال ۸۸ بازداشت شد و مدت ۴۴ روز را در زندان اوین گذراند. او توسط قاضی پیرعباسی به اتهام تبلیغ علیه نظام و ارتباط با دولت‌های متخاصم به ۱۰ سال حبس محکوم شد. این حکم به مدت پنج سال به حالت تعلیق در آمده است.

دبیرکل کانون صنفی معلمان همچنین روز ۱۷ اسفندماه سال ۱۳۹۳ به وزارت اطلاعات احضار و برای نوشتن استعفا از سمت خود تحت فشار قرار گرفت. مأموران وزارت اطلاعات او را تهدید کردند که اگر از پست خود استعفا ندهد محکومیت ۱۰ سال زندان تعلیقی‌اش را به اجرا خواهند گذاشت.

اسماعیل عبدی در اردیبهشت‌ماه سال ۹۴ همزمان با تجمعات اعتراضی معلمان در سراسر کشور، با فشار مقام‌های امنیتی از سمت خود استعفا داد که این استعفا مورد قبول هیأت مدیره کانون صنفی معلمان قرار نگرفت.

esmaeil-abdi-mamnoo-o-lkhorooji