بهادر چراغی، فرمانده يگان‌ حفاظت محيط زيست استان کرمانشاه خبر داده که از ابتدای سال جاری خورشيدی تاکنون ۱۰۸ شکارچی غيرمجاز در اين استان بازداشت شده‌اند.

Shekar

بهادر چراغی به خبرگزاری تسنيم گفته که شمار پرونده‌های شکار غيرمجاز در چهار ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزايش يافته است.

در نيمه نخست سال گذشته نيز ۱۵۳ شکارچی غيرمجاز در استان کرمانشاه بازداشت شده بودند. در جريان اين بازداشت‌ها بيش از ۳۹۶۱ قطعه انواع آبزيان، ۵۶ قطعه انواع پرنده‌ (کبک، دراج، تيهو، کبوتر و‌…) ‌و هشت مورد ‌پستاندار ‌(خرس، پازن، رودک، خرگوش، تشی و گراز) از متخلفان کشف و ضبط شده بود.

چهار ماهه نخست سال گذشته ۶۵ پرونده در مورد شکار غيرمجاز گونه‌های جانوری در استان کرمان تشکيل شده بود که اين رقم در مدت مشابه سال جاری به ۸۲ پرونده افزايش يافته است.

به گفته فرمانده يگان‌ حفاظت محيط زيست استان کرمانشاه در چهار ماهه نخست سال جاری «۴۶۲ قطعه از انواع پرندگان توسط شکارچيان غيرمجاز ربوده شده که بيشتر پرند‌گانی شامل کبک، کبوتر و ۱۳ رأس از انواع پستانداران مانند آهو، بز‌ وحشی، گراز و خرگوش را شامل می‌شود.»

مقامات سازمان حفاظت محيط زيست ايران می‌گويند که اين سازمان برای فعاليت‌های فرهنگی و جلوگيری از شکار غيرمجاز، ابزار و منابع انسانی کافی را در اختيار ندارد.

چراغی همچنين در مورد آتش‌سوزی‌هايی که از ابتدای امسال در جنگل‌ها و مراتع استان کرمانشاه رخ داده، گفت که در چهار ماهه نخست سال جاری ۱۰ مورد آتش‌سوزی رخ داده که ۶۴ هکتار از محيط زيست استان در اين آتش‌سوزی‌ها از بين رفته‌ است.

شمار آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌ها و مراتع ايران در سال جاری ۲۰ درصد افزايش يافته است.