در پی حمله انتحاری به مقر ژاندارمری شهر آغری در مرز دوبايزيد، مرز زمينی بين ترکيه و ايران، دو سرباز ترکيه کشته و ۲۴ تن ديگر مجروح شدند.

dogubayazit iran border
عکس از آرشیو – مرز دوبایزید، مرز ترکیه با ایران

خبرگزاری آسوشيتدپرس، يکشنبه دوم اوت/ ۱۱ مرداد از قول مقامات محلی گزارش داد، شبه‌نظاميان حزب کارگران کردستان، پ‌ ک ک، يک خودروی کشاورزی که حامل دو تُن مواد منفجره بود را به يک قرارگاه ژاندارمری در شرق ترکيه فرستادند.

در اثر اين انفجار خسارات بسياری به ساختمان ژاندارمری آغری وارد شده است. سربازان زخمی نيز به بيمارستان منتقل شده‌اند.

مرز دوبايزيد يکی از پرترددترين مرزهای زمينی بين ايران و ترکيه است. در پی انفجار مين در مسير قطار تهران-آنکارا، حرکت قطارهای اين خط ريلی تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

مقامات ترکيه اعلام کرده‌اند که از آغاز حمله‌های جنگنده‌های اين کشور به مواضع حزب کارگران کردستان در شمال عراق و شمال سوريه نزديک به ۲۶۰ از اعضای پ ک ک کشته شدند.

در پاسخ به اين حملات، شبه‌نظاميان پ ک ک دست کم ۲۴ سرباز ترکيه را کشته‌اند.

حزب کارگران کردستان هنوز آماری از تعداد کشته‌شدگان خود نداده است. گزارش‌ها از فعالان کرد محلی حاکی از آن است که شنبه يکم اوت دست کم شش خانه در شهر زرگل در حمله نظاميان ترکيه تخريب و هشت غيرنظامی کشته و ۱۲ تن ديگر زخمی شدند.

دولت اقليم کردستان در شمال عراق روز گذشته از حزب کارگران کردستان خواست که پايگاه‌های خود را در شمال عراق تخليه کند.

دولت ترکيه اعلام کرده است که در زمان حمله اطمينان حاصل کرده بودند که غيرنظاميان در آن منطقه وجود نداشتند و ادعا کرد که پ ک ک در بعضی مواقع از غيرنظاميان به عنوان «سپر انسانی» استفاده می‌کند.

بيشتر بخوانيد: جنگنده‌های ترکیه به ۶۵  نقطه از مواضع پ ک ک حمله کردند