سایت خبری العربی الجدید به نقل از منابع آگاه بریتانیایی نوشته است سفارت بریتانیا روز یکشنبه ۲۳ اوت / اول شهریور در تهران بازگشایی خواهد شد.

British-Embassy-Tehran-2
سفارت بریتانیا پس از حمله گروهی از دانشجویان بسیجی در سال ۲۰۱۱ بسته شد

العربی الجدید این خبر را روز پنج‌شنبه ۲۰ اوت / ۲۹ مرداد منتشر کرده و به نقل از منابع خود در لندن نوشته است تنها ۱۰ کشور از تاریخ گشایش سفارت بریتانیا در ایران آگاه شده‌اند. این کشورها، شش کشور عربی خلیج فارس، آمریکا، فرانسه، آلمان و ایران هستند.

به‌گزارش العربی الجدید همچنین فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه بریتانیا، در مراسم بازگشایی سفارت کشورش در تهران حضور خواهد داشت و ایران نیز سطح نمایندگی دیپلماتیک خود در بریتانیا را گسترش خواهد داد.

این سایت خبری نوشته است مقامات و رسانه‌های بریتانیایی این خبر را روز شنبه منتشر خواهند کرد تا پوشش رسانه‌ای لازم و مناسب انجام شود.

سال ۲۰۱۱ (۱۳۹۰) در حمله گروهی که خود را «دانشجویان بسیجی» می‌نامیدند، ساختمان سفارت بریتانیا آسیب دید. خودروها و بسیاری اشیا و وسایل درون سفارت نیز تخریب شدند. به دنیال این واقعه، بریتانیا سفارت خود را در ایران بست و به کارکنان سفارت ایران در لندن نیز دستور داد فورا خاک آن کشور را ترک کنند.

پس از انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری در ایران و روی کار آمدن حسن روحانی، دو کشور تمایل خود را برای بهبود روابط اعلام کردند.