گروه طالبان صبح روز جمعه ۱۸ سپتامبر / ۲۷ شهریور به یک پایگاه هوایی ارتش پاکستان در پیشاور حمله کرد و ۲۹ نفر از نیروهای پاکستان را کشت.

حمله طالبان نشان می‌دهد که با وجود تدابیر دولت پاکستان این گروه توانایی نظامی خود را حفظ کرده است.
حمله طالبان نشان می‌دهد که با وجود تدابیر دولت پاکستان این گروه توانایی نظامی خود را حفظ کرده است.

به‌گزارش رویترز، این حمله، به پایگاه «بدابر» واقع در ۱۰ کیلومتری جنوب پیشاور صورت گرفت و در آن ۱۳ تن از مهاجمان نیز کشته شدند.

این خونبارترین حمله به تأسیسات نظامی پاکستان از آغاز سال میلادی جاری بود.

حمله طالبان نشان می‌دهد که با وجود تدابیر دولت پاکستان پس از حمله به یک مدرسه نظامی در ۱۶ دسامبر و کشته شدن ۱۳۴ دانشجوی این مدرسه، گروه طالبانِ پاکستان توانایی نظامی خود را حفظ کرده است.

کشته‌شدگان روز جمعه به‌طور عمده غیرنظامیان و نظامیان بودند که در مسجد پایگاه نظامی برای نیایش صبحگاهی گرد آمده بودند. سخنگوی ارتش پاکستان گفته است یک فرمانده نظامی که به مقابله با تروریست‌ها برخاسته بود کشته شده است.

سخنگوی ارتش همچنین گفت: «تروریست‌ها از دو جهت وارد پایگاه شدند و درگیری‌ها بلافاصله آغاز شد.»

به‌گفته یک مقام نظامی دیگر، اعضای طالبان جلیقه‌هایی از مواد منفجره بر تن داشتند و مسلح به نارنجک‌انداز، خمپاره و کلاشینکف بودند.

محمد خراسانی، سخنگوی طالبان پاکستان در پیامی مسئولیت حمله را بر عهده گرفت و گفت: «این پایگاه مورد استفاده هواپیماهای شکاری برای بمباران مواضع ما بود.»

پس از کشتار ۱۶ دسامبر در پیشاور، ارتش پاکستان حملات گسترده‌ای را علیه مواضع طالبان در مرز با افغانستان انجام داد.

پس از این عملیات گسترده، تعداد حملات علیه ارتش پاکستان بسیار کم شد اما شورشیان اسلامگرا همچنان توانایی آن را دارند که عملیات مرگبار خود را به اجرا گذارند.

وزیر کشور استان پنجاب و ۱۵ نفر در ماه گذشته در یک بمب‌گذاری انتحاری کشته شدند.