ابراهیم غفاری، معاون اجتماعی سازمان بهزیستی می‌گوید بر اساس مطالعات در شهر تهران، ۲۱ درصد از کودکان خیابانی «تجربه رابطه جنسی داشته‌اند.»

Koudak-kar

به گزارش روزنامه جهان صنعت، غفاری گفته که از این تعداد ۱۱/۳ درصد مربوط به ارتباط با هم‌جنس بوده و ۲۴/۱ نیز تجربه ارتباط جنسی با هر دو جنس را داشته‌اند. مفهوم «رابطه جنسی» در گفته‌های معاون اجتماعی سازمان بهزیستی مبهم است و به نظر می‌رسد که او کوشیده است از عنوان «تجاوز» استفاده نکند.

خرداد امسال روزنامه قانون در ایران گزارشی منتشر کرده و در آن از تجاوز به یک دختر ۱۱ ساله خبر داده بود. بر اساس روایت این روزنامه، تصویر مستند تهیه شده، جزئیات تجاوز به این دختر ۱۱ ساله را از سوی شش مرد نشان می‌دهد.

به گفته غفاری، میانگین برقراری رابطه جنسی در کشور کاهش یافته به‌طوری که در دختران به ۱۲/۵ سال و در پسران به ۱۳/۷ سال رسیده است که این مسأله در انتقال بیماری‌های خطرناک اعم از ایدز و هپاتیت بسیار مؤثر است.

مینو محرز، رئیس مرکز تحقیقات ایدز نیز مدتی قبل به خبرگزاری ایسنا گفته بود طبق مطالعه‌ای که روی یک‌هزار کودک کار در تهران انجام شده، مشخص شده که بیشترین میزان شیوع ایدز در کودکان کار و خیابان بین سنین ۱۰ تا ۱۸ سال است و بیشترین راه ابتلا هم تجاوز جنسی بوده است.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی ۶۱/۲ درصد کودکان خیابانی را ایرانی و ۳۸ درصد را نیز افغان اعلام کرده است. از این تعداد ۷۶/۸ درصد با خانواده زندگی می‌کنند.

انوشیروان محسنی بندپی، رئیس سازمان بهزیستی ایران پیش‌تر گفته بود که سالانه هزار کودک زیر سه سال در خیابان‌ها و بیمارستان‌ها‌‌ رها می‌شوند.

فعالان حقوق کودک بار‌ها نسبت به وضعیت پرآسیب کودکان کار در کشور هشدار داده‌اند.