نرگس محمدی، فعال حقوق بشر که در ایران زندانی است در پی تشنج در زندان، به بیمارستان منتقل و بستری شد.

narges-Mohammadi2

سایت کانون مدافعان حقوق بشر روز دوشنبه ۲۰ مهرماه ضمن اعلام این خبر نوشته است انتقال نرگس محمدی به بیمارستان در روز یکشنبه ۱۹ مهرماه صورت گرفته و او در حال حاضر تحت کنترل نیروهای امنیتی در بیمارستان بستری است.

به‌گزارش کانون مدافعان حقوق بشر، نرگس محمدی ۱۴ مهرماه در پی برخورد نامناسب یکی از مأموران زندان اوین با او به‎هنگام انتقالش برای تزریق آمپول هپارین، دچار فشار عصبی و بالا رفتن فشار خون می‌شود که این امر منجر به انتقال او به بهداری زندان اوین شده است.

همچنین این فعال حقوق بشر روز ۱۵ مهرماه پس از تشنج شدید، به بیمارستان «امام خمینی» منتقل می‌شود. تشخيص پزشک‌های متخصص مغز و اعصاب اين بيمارستان، تشنج ناشی از فشار عصبی بوده است. آن‌ها دستور پزشكی اعزام فوری و تحت درمان نرگس محمدی و بررسی بیماریش توسط پزشكان متخصص پيشين او كه از سابقه بيماری آگاه هستند را صادر می‌کنند؛ اما این دستور اجرا نمی‌شود.

نرگس محمدی، به بیماری‌های آمبولی ریه و فلج عضلانی مبتلا است و پزشک‌ها معتقدند که این بیماری‌ها در فضای زندان و محیط‌های تنش‌زا تشدید شده و در نهایت در پی بی‌توجهی می‌توانند جان بیمار را به خطر بیندازند.

تقی رحمانی، همسر نرگس محمدی به کانون مدافعان حقوق بشر گفته است که شرایط نگهداری همسرش در بیمارستان باید معقول باشد تا تحت فشار عصبی قرار نگیرد، بنابراین ایجاد شرایط نامناسب مانند بستن به تخت، روند درمان او را عقب می‌اندازد و تعلل در معالجه او، خطر معلولیت‌اش را افزایش می‌دهد.

تقی رحمانی مسئولیت تعلل در درمان همسرش را برعهده مقام‌های امنیتی و قضائی ایران دانست.

نرگس محمدی، نایب ‌رئیس کانون مدافعان حقوق بشر، عضو کارزار لغو گام به گام اعدام، کانون شهروندی زنان و رئیس هیأت اجرایی شورای صلح ایران، در حالی که بر اساس نظر پزشکان متخصص در سال ۱۳۹۱ برای ادامه درمان به‌طور موقت از زندان آزاد شده بود، با وجود ناتمام ماندن مراحل درمان در ۱۵ اردیبهشت‌ماه سال جاری پس از بارها تهدید و احضار، با مراجعه نیروهای امنیتی به منزل شخصی‌اش و با حکم دادستانی تهران بازداشت و برای سپری کردن محکومیت شش ساله راهی زندان اوین شد.

در شهریور سال جاری مهدی محمدی، برادر او، در نامه‌ای به صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، از او خواست تا شخصاً در مورد بستری شدن خواهرش دستورهای لازم را صادر کند.

او همچنین از رئیس قوه قضائیه خواست تا از مسئولان مربوطه بخواهد نرگس محمدی را تحت نظر پزشکان معتمد و پزشکی قانونی، بستری کنند.