محله دهم و یازدهم پاریس و ورزشگاه «استد دو فرانس» در شمال پاریس شامگاه جمعه ۱۳ نوامبر صحنه عملیات تروریستی خونین بود. در حالی‌که در ورزشگاه «استد دو فرانس» دو تیم ملی آلمان و فرانسه در یک بازی دوستانه شرکت کرده بودند، ابتدا صدای چند انفجار شنیده شد، سپس تلویزیون «ب اف ام» فرانسه گزارش داد که یک نفر را مقابل این ورزشگاه مثله کرده‌اند و عده‌ای را به قتل رسانده‌اند.

پلیس با در نظر گرفتن تدابیر امنیتی شدید تلاش کرد تماشاگران را از ورزشگاه تخلیه کند. آن‌ها آرامش خود را حفظ کرده بودند. هلیکوپترها بر فراز ورزشگاه پرواز می‌کنند و پلیس همه خیابان‌های اطراف این محل را مسدود کرده است.

تروریست‌ها به سالن «باتاکلان» در حوالی میدان رپوبلیک هجوم بردند و عده زیادی را گروگان گرفتند و عده‌ای را هم در بدو ورود به سالن به قتل رساندند. آن‌ها اعلام کردند که این قتل عام به خاطر سوریه است.

کماندوهای پلیس حدود ساعت یک بامداد موفق شدند گروگان‌ها را آزاد کنند. دو تروریست دست‌کم یک صد نفر از تماشاگران کنسرت را به قتل رساندند. شبکه تلویزیونی «بی اف ام» و «سی ان ان» گزارش داده‌اند که دو تروریست لباس سیاه پوشیده بودند و به مدت ده دقیقه با کلاشنیکوف تماشاگران کنسرت را به گلوله بسته بودند. ۱۵۰۰ نفر برای تماشای کنسرت گروه متال « Eagles of Death Metal»به سالن «باتاکلان» رفته بودند.

عکس : AFP

حمله به ورزشگاه "استد دو فرانس" در حالی که بازی آلمان و فرانسه در جریان بود
عملیات نجات زخمی شدگان
امدادگران در حال کمک به نجات یافتگان از گروگانگیری
کماندوهای پلیس حدود ساعت یک بامداد موفق شدند گروگان‌ها را آزاد کنند
تحقیقات پلیس در یکی از محله‌هایی که حمله در آن رخ داده است
نجات یافتگان سالن «باتاکلان»
رستورانی در مرکز شهر پاریس که مورد حمله قرار گرفت
به ساکنان پاریس توصیه شده که خانه‌های خود را ترک نکنند