حساب کاربری رسمی پلیس ملی فرانسه در توئیتر چهره و مشخصات یک شهروند بلژیکی به نام عبدالسلام صلاح را منتشر کرد که تحت تعقیب بین‌المللی است. به گفته پلیس این احتمال وجود دارد که مظنون در حملات تروریستی جمعه شب پاریس “به طور مستقیم” مشارکت داشته است.

paris suspect
پلیس عکس و مشخصات عبدالسلام صلاح را که تحت تعقیب بین‌المللی قرار دارد منتشر کرده است

پلیس هشدار داده است که این فرد “خطرناک” است و با او ارتباط برقرار نکنید.

پلیس فرانسه با انتشار عکس و مشخصات عبدالسلام صلاح ۲۶ ساله اعلام کرد که که این فرد تحت تعقیب بین‌المللی قرار دارد. عبدالسلام صلاح و دو برادر دیگرش متهم‌اند که طرح و اجرای حملات پاریس را بر عهده داشته‌اند. به جز عبدالسلام که اکنون تحت تعقیب است، یکی از برادران صلاح در بلژیک دستگیر شده و دیگری نیز در جریان حمله به سالن کنسرت باتاکلان پاریس کشته شد.

شامگاه جمعه در شش حمله مسلحانه در شش نقطه شهر پاریس  ۱۲۹ تن کشته و نزدیک به ۳۰۰ تن زخمی شدند.

عبدالسلام صلاح کسی است که یکی از خودروهای مورد استفاده در حملات را در بلژیک اجاره کرده بود. این خودرو در نزدیکی یکی از مکان‌های مورد تهاجم پیدا شده است.

پلیس فرانسه گفته تا کنون دو خودرویی را که در حملات پاریس استفاده شده بود شناسایی کرده است. در یکی از این خودروها که در حومه شرقی پاریس رها شده بود، سه اسلحه کلاشنیکف اتوماتیک پیدا شد؛ گمان می‌رود برای حملات پاریس مورد استفاده قرار گرفته بود.

همزمان یکی از مقامات رسمی فرانسه که نخواست نامش فاش شود به شبکه خبری سی ان ان گفت که یکی از سه بمب‌گذار انتحاری که خود را در مقابل استادیوم «دو فرانس» پاریس منفجر کرد در سوم اکتبر میان موج مهاجران سوری وارد جزیره‌ای در یونان شده یود.

برهم خوردن ناگهانی یک تجمع

همزمان خبرگزاری رویترز در خبری دیگر گزارش داد صدها تن از مردمی که عصر یکشنبه که در میدان جمهوری فرانسه جمع شده بودند به یکباره به دلیلی نامشخص پراکنده شدند.

شاهدان عینی به رویترز گفته‌اند که مردم ناگهان پا به فرار گذاشتند. تصاویر تلویزبونی مردمی را نشان می‌داد که برای گرامیداشت کشته‌شدگان روز جمعه در اطراف یک بنای تاریخی جمع شده بودند و سپس صحنه خالی شد.

یک مقام رسمی خدمات اورژانس پاریس گفت که شماری از مردم معتقد بودند که صدای شلیک تیراندازی شنیده‌اند. اگرچه تا کنون تأییدی بر شلیک گلوله صورت نگرفته است.

صبح امروز یکشنبه ۱۵ نوامبر/ ۲۴ آبان نیز مقامات قضایی فرانسه اعلام کرده بودند که اسماعیل مصطفی، ۲۹ ساله که تابعیت فرانسوی دارد، یکی از مهاجمان در حملات به شش نقطه پاریس است.

پس از این بود که پلیس بلژیک هفت تن دیگر از اعضای این خانواده این فرد را دستگیر کرد.

فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه  اعلام کرد که در این حملات هشت فرد مسلح و بمب‌گذار انتحاری شرکت داشتند.

بیشتر بخوانید: هویت یکی از مهاجمان پاریس شناسایی شد