هشت سال پس از انتخابات مناقشه برانگیز ریاست‌جمهوری سال ۸۸، در آستانه انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، فرماندهان سپاه پاسداران همچنان نگران تکرار وقایع سال ۸۸ هستند.

jazayeri

مسعود جزایری، معاون ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس قرارگاه جنگ نرم، از برنامه‌ریزی آنچه که «دشمن» خواند برای «بی‌اعتبار سازی انقلاب اسلامی» در بستر انتخابات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، جزایری در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان موزه انقلاب اسلامی، انتخابات سال ۸۸ را «فتنه بزرگ» خواند که بزرگ‌ترین ضربه را به «انقلاب اسلامی و نظام اسلامی وارد آورد».

او با بیان این‌که این «فتنه بزرگ» با هماهنگی کامل میان «طراحان خارجی کودتا» و «مجریان داخلی آن» شکل گرفت، گفت که «دشمن بنا دارد که در انتخابات پیش‌رو از همین شیوه استفاده کند».

جزایری مدعی شد که «استکبار جهانی در نظر دارد از بستر انتخابات در جمهوری اسلامی ایران، منافع نامشروع خود را در پروسه‌ بی‌اعتبارسازی انقلاب اسلامی برداشت کند.» او بدون این‌که از فرد یا جریانی نام ببرد، برخی از خواص را آتش‌بیار این معرکه «صهیونیستی و آمریکایی» خواند.

خرداد ۱۳۸۸ پس از اعلام نتیجه انتخابات میرحسین موسوی و مهدی کروبی نتیجه انتخابات را مخدوش دانستند و مدعی شدند که حکومت در انتخابات به نفع احمدی‌نژاد تقلب کرده است. این انتخابات به اعتراض‌های گسترده در تهران و چند شهر دیگر ایران انجامید که با سرکوب شدید حکومت روبرو شد.

بهمن ۸۹، میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی بدون حکم قضایی حصر خانگی شدند. چندی پیش سخنگوی قوه قضائیه، حصر خانگی این سه تن را مصوبه شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد. حسن روحانی در کارزار انتخاباتی ریاست‌جمهوری سال ۹۲ وعده کرد که به رفع حصر نامزدهای معترض به نتیجه انتخابات سال ۸۸ خاتمه دهد اما چندی بعد علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، گفت که رفع حصر در اختیار ریاست‌جمهوری نیست.

در حالی‌که سخنگوی دولت هفته گذشته گفت که دولت نسبت به مسئله رفع حصر بی‌تفاوت نیست، مهدی طائب، فرمانده قرارگاه عمار وعده آزادی نامزدهای معترض را «پوچ» و «باطل» خواند.

هر رای یک گلوله به گلوی دشمن

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هم در ادامه اظهارنظرهای پی‌در‌پی در باره انتخابات، هر رای در انتخابات را «یک گلوله به گلوی دشمن» دانست.

حسن فیروزآبادی روز چهارشنبه دوم دی، شرکت در انتخابات را یک «واجب انقلابی» دانست و از مردم خواست که در رای دادن شاخص‌ها و سفارش‌های «رهبر انقلاب» و «امام» را در نظر بگیرند. او گفت: «امروز حساسیت‌های شهیدان در دفاع مقدس و در صحنه‌های مختلف دفاع از اسلام ناب و انقلاب بایستی توسط مردم در رای دادن مورد توجه باشد..

همچنین محمدعلی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در همایش «آسیب‌ها و راه‌های نفوذ و رخنه دشمن در شئون مختلف کشور»، از برنامه دشمن برای نفوذ در ارکان مختلف کشور خبر داد و از مردم خواست که در «انتخابات پیش‌رو با توجه به رهنمودهای رهبر انقلاب، راه‌های نفوذ دشمن را سد کنند..

علی خامنه‌ای، شهریور امسال در دیدار با فرماندهان سپاه نسبت به برنامه «دشمن» برای نفوذ در کشور هشدار داد و از سازمان اطلاعات و امنیت سپاه خواست که با هوشیاری کامل مراقب نفوذ دشمن باشد.

سازمان اطلاعات و امنیت سپاه آبان امسال چهار روزنامه‌نگار را به اتهام ارتباط با شبکه نفوذ بازداشت کرد. همچنین در یک هفته گذشته دست‌کم سه فعال فرهنگی و اجتماعی بازداشت شده‌اند.

در همین زمینه

«مردم کسی را انتخاب کنند که سینه چاک ولایت فقیه باشد»

تائید صلاحیت اصلاح‌طلبان به شرط اعلام برائت از ۸۸