اصول‌گرایان هنوز هم امیدوارند که لاریجانی به این ائتلاف بازگردد تا بتوانند با ائتلاف حداکثری به انتخابات وارد شوند. اما به‌نظر می‌رسد که انتظار آن‌ها نتیجه نخواهد داد و اصول‌گرایان از میان حامیان احمدی‌نژاد و لاریجانی تنها می‌توانند یکی را انتخاب کنند.

hadadadel

در فاصله دو ماه مانده به انتخابات مجلس شورای اسلامی، سخنگوی شورای مرکزی ائتلاف اصول‌گرایان از حضور برخی از وزرای احمدی‌نژاد در این ائتلاف خبر داد.

غلامعلی حداد‌عادل در یک کنفرانس خبری که چهارشنبه نهم دی برگزار شد، غیبت لاریجانی را در شورای مرکزی ائتلاف اصول‌گرایان طبیعی و به  دلیل مشغله کاری دانست و گفت که از نماینده رئیس مجلس، محسن رضایی و قالیباف برای حضور در این ائتلاف دعوت شده است.

او اظهار امیدواری کرد لاریجانی به زودی نماینده خود را برای حضور در این ائتلاف معرفی کند. کاظم جلالی، رئیس فراکسیون رهروان ولایت پیش از این گفته بود که نماینده‌ای از لاریجانی در ائتلاف اصول‌گرایان شرکت نمی‌کند.

لاریجانی نیز هنگام ثبت‌نام در حوزه انتخابیه قم، اعلام کرد که به صورت مستقل در این انتخابات حضور دارد. کاظم جلالی دلیل جدایی لاریجانی از ائتلاف اصول‌گرایان را سوء استفاده برخی از جریان‌های اصول‌گرایی از تابلوی روحانیت عنوان کرده و گفته بود که فراکسیون رهروان ولایت به صورت مستقل در انتخابات شرکت می‌کند.

بهروز نعمتی، عضو شورای مرکزی فراکسیون اصول‌گرایان هم «دوری از هرگونه تندروی و انزجار از برخی بدرفتاری‌هایی که دوستان داشتند» را دلیل عدم حضور لاریجانی و فراکسیون رهروان رهبری در انتخابات عنوان کرده بود.

شکست قطعی اصول‌گرایان

به گفته حدادعادل، «جریان انحرافی» یکی از خطوط قرمز ائتلاف اصول‌گرایان است اما ممکن است که برخی از اعضای دولت احمدی‌نژاد در لیست انتخاباتی این ائتلاف حضور داشته باشند. او همچنین از حضور اعضای جبهه پایداری در فهرست انتخاباتی این ائتلاف خبر داد و گفت که ما عبور از هیچ اصول‌گرایی را به‌رغم اختلاف نظر صحیح نمی‌دانیم.

گفته‌های اعضای فراکسیون رهروان ولایت که جبهه علی لاریجانی برای انتخابات آینده است، نشان می‌دهد که حضور اعضای جبهه پایداری و برخی از مدیران دولت احمدی‌نژاد در ائتلاف اصول‌گرایان، محل اختلاف این فراکسیون و شورای مرکزی اصول‌گرایان است.

در همین رابطه غلام‌علی جعفرزاده، نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی، به ایسنا گفت که ردپای «انحرافی‌ها» در مجموعه ائتلاف اصول‌گرایان دیده می‌شود. ما انتظار داشتیم که ائتلاف بتواند خود را از این جریان منزه کند.

جعفرزاده خواستار مشخص شدن مرزبندی اصول‌گرایان با جریان انحرافی شد و حضور این جریان در ائتلاف اصول‌گرایان را دلیل عدم ورود برخی از شخصیت‌ها به این ائتلاف دانست و گفت که بعید می‌دانم اصول‌گرایان بتوانند به ائتلاف جدی دست یابند.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند برگزار می‌شود. اصول‌گرایان در چند ماه گذشته با تشکیل دو گروه مختلف به دنبال ائتلاف حداکثری در این انتخابات بودند، اما بدون این‌که این دو گروه به نتیجه مشخصی دست یابند، منحل شدند و پس از آن شورای مرکزی ائتلاف اصول‌گرایان اعلام موجودیت کرد.

در همین زمینه

ورود حلقه احمدی‌نژاد و جبهه سوم اصول‌گرایی به عرصه انتخابات

جدایی لاریجانی از “ائتلاف اصول‌گرایان” قطعی شد

ائتلاف اصول‌گرایان؛ حدادعادل علیه لاریجانی

ساز جدایی مصباح و اصول‌گرایان