برای نرگس محمدی به دلیل شکایت مأموران اعزام کننده او به بیمارستان, پرونده دیگری تشکیل شده و بر همین اساس، قرار وثیقه دیگری به مبلغ ۱۰ میلیون تومان برای او صادر شده است. این در حالی است که نرگس محمدی معتقد است که او باید از رفتار نامناسب مأموران، شکایت می‌کرده نه آنها از او.

narges-mohammadi3

به گزارش سایت کانون مدافعان حقوق بشر، شکایت از نائب رییس کانون مدافعان حقوق بشر در حالی صورت گرفته که معاون دادستان تهران تصریح کرده بود، برخورد مأموران با خانم محمدی از جمله دست‌بند زدن به او، مناسب نبوده و اصلاح خواهد شد.

با وجود این گفته معاون دادستان تهران و با وجود اعتراض دوباره این زندانی سیاسی، تغییری در چگونگی اعزام او به بیمارستان صورت نگرفته است.

نرگس محمدی پیش از این و در جریان اعزامش به بیمارستان، با ارسال دو نامه به دادستان تهران، از رفتار ناشایست مأموران به هنگام انتقال به زندان، شکایت کرده بود.

نائب رییس کانون مدافعان حقوق بشر، به بیماری‌های آمبولی ریه و فلج عضلانی مبتلا است و به مراقبت‌های پزشکی نیاز دارد.

آخرین بار، نرگس محمدی در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ بدون ارسال احضاریه از سوی دایره اجرای احکام، توسط نیروهای امنیتی- قضایی بازداشت شد و از آن تاریخ تاکنون در زندان به‌سر می‌برد.

نرگس محمدی با وجود گذراندن بیش از نصف زمان زندانش شامل آزادی مشروط می‌شود اما این قانون در مورد او اجرا نشده است. همچنین او اجازه تماس تلفنی و گفت‌وگو با فرزندانش را ندارد.

 فرزندان خردسال نرگس محمدی، اکنون در فرانسه و  نزد پدرشان هستند.