پوریا ابراهیمی فعال مدنی در ایران از زندان اوین آزاد شد. همزمان گزارش شده که بهنام شیخی، یک فعال مدنی دیگر به دادگاهی در استان تهران احضار شده است.

bazdasht2

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پوریا ابراهیمی دوشنبه ۱۹ بهمن با وثیقه ۷۰ میلیون تومانی از بند هشت زندان اوین آزاد شد.

او ۱۹ خرداد سال جاری به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی» بازداشت شده بود.

دادگاه این فعال مدنی روز ۲۵ آذر سال جاری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران بدون حضور وکیل برگزار شد.

ابراهیمی پیش‌تر نیز به اتهام «تبلیغ علیه نظام»، یک سال را در بند ۳۵۰ زندان اوین زندانی بود و ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ با پایان حبس آزاد شده بود.

در همین حال دادگاه انقلاب شهرستان بهارستان از توابع تهران نیز بهنام شیخی فعال مدنی را احضار کرده است. شیخی قرار است روز ۲۰ اسفند به اتهام «تشکیل گروه به قصد اقدام علیه امنیت ملی» محاکمه شود.

بهنام شیخی پیش‌تر نیز در ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ در محل کار خود در تهران بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده بود و پس از پایان بازجویی‌ها به بند هشت زندان اوین انتقال یافت. او ۲۴ اردیبهشت سال ۱۳۹۳ پس از نزدیک به ۷۰ روز با‌زداشت موقت با قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

بهنام شیخی در طول مدت بازداشت دو بار اعلام اعتصاب غذا کرد.

تابستان سال جاری نیز چهار فعال مدنی در حمله به یک چاپخانه در شهرستان شهریار استان تهران و دو نفر در اطراف شهر کلیبر آذربایجان شرقی بازداشت شدند.