گرمایش زمین، به ذوب شدن یخ‌های قطب شمال سرعت بخشیده است و این را مردم گرینلند تأیید می‌کنند، چرا که تغییرات را لمس می‌کنند. در تاریخ ۱۹ و ۲۰ فوریه سال ۲۰۱۶ یک گروه تئاتر در شهر “ایلو لیسات” نمایشی را با نام “Singing our Place” بر روی صحنه برد تا از طبیعت و انسان در برابر نابودی محیط زیست به خاطر بهره‌برداری از مواد خام دفاع کند.

این نمایش که نتیجه همکاری هنرمندان حرفه‌ای و افراد محلی بود با استقبال مردم روبه‌رو شد.
در آغاز نمایش یک سیاستمدار دانمارکی می‌گوید که "خیلی‌ها از گرمایش زمین صحبت می‌کنند ولی مهم نیست، برای ما عالی می‌شود چون می‌توانیم از معادن بهره‌برداری کنیم و همگی پولدار شویم."
دولت دانمارک ۳۰۰میلیون کرون در چند سال اخیر هزینه کرده است تا ثابت کند گرینلند به قطب شمال متصل است، تا بتواند در زمان لازم از منابع زیرزمینی آن بهره‌برداری کند.
در این راه دانمارک تنها نیست و روسیه هم‌اکنون پر چم خود را توسط یک زیردریایی در قعر دریا در آب‌های قطب شمال نصب کرده است.
اجرای این نمایش نه تنها به خاطر روشنگری در رابطه با ضرورت حفاظت از طبیعت، بلکه به خاطر نقشی که گروه در مدت تقریباً یک ماه اقامت خود در شهر و جذب جوانان و استعدادهای محلی در اجرای نمایش، ایفا کرد نیز مهم بود.
این نمایش با حمایت مالی شورای شمال (نروژ، دانمارک، سوئد، جزایر آلند، فنلاند، ایسلند، جزایر فارور و گرینلند) و چند شرکت خصوصی بر روی صحنه رفت.
از ویژگی‌های این نمایش آهنگین بودن آن بود: گروه همسرایان با سرودهای گرینلندی نقش پررنگی در نمایش داشتند و آهنگ‌های نمایشنامه در روند تمرین‌ها ساخته شدند.
کار بسیار مثبتی که در نمایشنامه صورت گرفت، اجرا به زبان گرینلندی بود.