عصر دوشنبه ۲۸ مارس در ساختمان کنگره آمریکا در واشنگتن تیراندازی روی داد. اطراف کاخ سفید و کاپیتول به این خاطر برای مدتی مسدود شد.

Washington

تیراندازی در بخش بازدیدکنندگان کنگره آمریکا موجب شد که پلیس و نیروهای امنیتی برای ساعاتی اطراف کاخ سفید و کنگره را ببندند. در مدتی که پلیس سرگرم تحقیق و بررسی علت تیراندازی بود، از نمایندگان و کارکنان کنگره خواسته شد که این محل را ترک نکنند. کنگره آمریکا در تعطیلات عید پاک بسته است و نمایندگان اندگی در واشنگتن مانده‌اند.

هنوز علت و جزییات تیراندازی روشن نیست. فرد مهاجم در تیراندازی پلیس مجروح شد و به بیمارستان انتقال یافت. شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گزارش داد که مهاجم قصد ورود به کاخ سفید را داشت.

رئیس پلیس واشنگتن گفته است که مهاجم قصد عبور از نرده‌های محافظ در داخل کنگره را داشت و وقتی با ممانعت ماموران روبرو شد، اسلحه‌اش را نشان داد. در توئیتر پلیس فدرال آمریکا نوشته شده که هیچ خطری مردم را تهدید نمی‌کند و موضوع یک اقدام فردی بوده است.

به خاطر تعطیلات عید پاک گردشگران زیادی در اطراف کنگره آمریکا بودند. قبل از این رویداد، خانواده اوباما به مناسبت مراسم سالانه عید پاک، پذیرای صدها کودک در پاغ کاخ سفید بودند.

پلیس آمریکا اعلام کرد که محوطه اطراف کاپیتول و مراکز بازدید کنگره از روز سه‌شنبه دوباره به روال عادی باز خواهد بود.