منتقدان تندروی دولت، چشم بستن بر رشد قارچ‌گونه کانال‌های پورن در تلگرام را به خاطر مصارف انتخاباتی، عامل مستقیم تراژدی “ستایش” دانسته‌اند.

setayesh

سایت رجانیوز در گزارشی شخص رییس‌جمهوری، وزیر ارتباطات و وزیر اطلاعات را مسئول وقوع این حادثه خوانده و نوشته است: «آن روزی که به اسم اینترنت آزاد و برای مصارف انتخاباتی چشم بر کانال های مستهجن تلگرام بسته شد، باید منتظر این روزها می‌نشستیم.»

اینترنت در ایران آزاد نیست و فیلترینگ شدیدی فضای آنلاین را محدود کرده است. سرعت پایین اینترنت هم به این محدودیت دامن می‌زند. با وجود این نویسنده گزارش رجانیوز معتقد است که «وقتی دسترسی به اینترنت آزاد و کانال‌های پورن و … را به دلیل استفاده‌های انتخاباتی آزاد می‌گذارند و هر کودک نابالغی می‌تواند به سهولت خریدن یک سیم کارت پنج هزار تومانی، به آن‌ها دسترسی داشته باشد، نتیجه‌ قطعا همین تراژدی تلخی است که این روزها شاهد آن هستیم.»

برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی در واکنش به این گزارش به جنایت‌های مشابهی اشاره کرده‌اند که پیش از وجود نرم‌افزار پیام‌رسان “تلگرام”در ایران رخ داده‌اند.

امیر رشیدی، فعال مدنی، در توییتر، از حساب کاربری رجانیوز پرسیده که آیا تجاوز گروهی خمینی‌شهر (سال ۹۰) هم به تلگرام ربط داشته؟

مهدی سحرخیز هم خبری را به سبک این سایت نوشته است:  «رجانیوز: به خاطر وجود تلگرام، دختر هشت‌ ساله امروز ‌در روستای سابله در دشت آزادگان استان خوزستان، بر اثر برخورد با مین جان خود را از دست داد.»

واکنش‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی به این گزارش با هشتگ   و  قابل تعقیب‌اند.


 در همین زمینه: