سردار حسین ساجدی‌نیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره «طرح امنیت اخلاقی نامحسوس» گفت اجرای این طرح به خواست مردم بوده است.

سردار حسین ساجدی‌نیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ
سردار حسین ساجدی‌نیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ

ساجدی‌نیا روز چهارشنبه دوم اردبیهشت ضمن اعلام این موضوع افزود چندین موضوع، از جمله «مزاحمت نوامیس» و «حرکات نامتعارف و خطرآفرین در حوزه راهنمایی و رانندگی» از دغدغه‌های مردم بوده است و مردم از پلیس انتظار دارند در این زمینه‌ها دغدغه آن‌ها را برطرف کند.

رئیس پلیس تهران، دوشنبه ۳۰ فروردین خبر داد که بیش از هفت هزار مأمور «نامحسوس پلیس امنیت» برای اجرای «طرح امنیت اخلاقی» تنها در پایتخت فعال شده‌اند. به‌گفته او این مأمورهای مخفی برای برخورد با بدحجابی، آلودگی صوتی، ایجاد مزاحمت برای نوامیس و کشف حجاب در خودروها راهی خیابان‌های تهران شده‌اند.

خبر آغاز به کار هفت هزار مأمور مخفی برای گشت ارشاد بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی یافت.

بیشتر بخوانید: مأمور مخفی‌های گشت ارشاد: جاسوس‌پروری در دل پلیس

حسین ساجدی‌نیا استفاده از مأموران مخفی در اقدامات پلیس و گشت ارشاد را «قانونی» خواند و گفت کلیه عملیات این مأموران تحت نظارت سیستم‌های نظارتی پلیس قابل کنترل است.

او همچنین افزود همه این مأموران از کارکنان کادر پلیس تهران و ضابط قضائی هستند و انتخاب آن‌ها براساس معیارهای از پیش تعیین‌شده و تأیید مراجع مربوطه صورت گرفته است.

به‌گفته ساجدی‌نیا مأموران مخفی صرفاً اطلاعات لازم را از طریق سیستم‌های ارتباطی به مرکز پلیس اعلام می‌کنند و خود «به هیچ‌وجه، مواجهه حضوری و برخورد با مردم را ندارند» و هرگونه اقدامی که نیاز به برقراری ارتباط با مردم باشد توسط مأموران انتظامی با شناسه پلیسی انجام می‌گیرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ «افزایش امنیت روانی جامعه» را مهمترین مأموریت مأموران مخفی عنوان کرد.