علی یزدانی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران می‌گوید که در شهرک‌های صنعتی کشور ۳۷ هزار و ۳۵ واحد صنعتی وجود دارد که از این تعداد هفت هزار و ۵۸ واحد متوقف و تعطیل هستند.

bikari

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) در روز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت، علی یزدانی گفت در شهرک‌های صنعتی ایران یک هزار و ۹۹ واحد صنعتی نیز توسط بانک‌ها تملک شده که از این تعداد ۲۷۶ واحد تعطیل کامل هستند و بقیه نیز با کمتر از ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.

به‌گفته او، در ۳۷۸ واحد یا شهرک صنعتی یا هیچ تقاضایی وجود ندارد و یا کمتر از ۱۰ واحد صنعتی به بهره‌برداری رسیده است.

از «تحریم‌ها، مالیات، سود بالای بانکی، بدهی به بانک‌ها و قیمت بالای مواد اولیه» به‌عنوان دلایل عمده تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی در ایران نام برده می‌شود.

در سال‌های اخیر ده‌ها واحد صنعتی در مناطق مختلف ایران از جمله مازندران، لرستان، زنجان، ایلام، گلستان، و کهگیلویه و بویراحمد تعطیل شده‌اند و صد‌ها کارگر کار خود را از دست داده‌اند.

عباس پاپی‌زاده، نماینده مجلس ایران روز ۴ اردیبهشت اعلام کرد که بر پایه آمار‌ها ۶۰ درصد واحدهای تولیدی در ایران به حال تعطیلی یا نیمه‌تعطیلی در آمده‌اند.

بیشتر بخوانید: ۶۰ درصد واحدهای تولیدی در ایران تعطیل یا نیمه تعطیل هستند

روح‌الله عباس‌پور، سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس ایران نیز ۱۴ تیرماه سال گذشته گفت ۱۸ درصد از واحدهای صنعتی کوچک ایران به‌طور کامل تعطیل شده‌اند و ۳۶ درصد از واحدها با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد کار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: «۱۸ درصد از واحدهای صنعتی کوچک ایران کاملاً تعطیل شده‌اند»