در شصت و نهمین دوره جشنواره کن ترانه علیدوستی با لباس‌هایی که «نگار نعمتی» طراحی کرده بود، به روی فرش قرمز رفت.

این طراح لباس جوان برای نخستین‌ بار است که لباس یک بازیگر را برای حضور روی فرش قرمز جشنواره‌ای بین‌المللی طراحی کرده است.

همکاری نگار نعمتی با ترانه علیدوستی برای اولین بار در فیلم «پذیرایی ساده» مانی حقیقی بوده است.

نگار نعمتی اولین کار طراحی لباسش را در تئاتر با «مهمانسرای دو دنیا» به کارگردانی سهراب سلیمی در سالن اصلی تئاترشهر در سال ۱۳۸۶ شروع کرد.

عکس: AFP

بازیگران شرکت‌کننده در جشنواره کن می‌توانند در مراسم فتوکال از لباس‌های راحت‌تری در مقایسه با لباس‌های رسمی مراسم افتتاحیه و اختتامیه استفاده کنند.
نگار نعمتی برای نخستین‌بار لباس یک بازیگر را برای حضور روی فرش قرمز جشنواره‌ای بین‌المللی طراحی کرده است.
ژاله زکی‌زاده (طراح لباس سریال شهرزاد) در ساخت سربند این لباس با نگار نعمتی همکاری داشته است.
نگار نعمتی: «هر کاری که ما انجام دهیم، در نهایت ایرانی هستیم. نوع نگاه، حرکت، ایستایی ما، ایرانی بودن را با خودش به همراه دارد. این‌که بخواهیم یک طرح را به‌زور ایرانی جلوه دهیم، عجیب است.»
جواهرات مورد نیاز و متناسب با این لباس را یک برند معتبر سوییسی به اعتبار ترانه علیدوستی به‌صورت امانی در اختیارقرار داده است.
نگار نعمتی: «با توجه به محدودیت‌هایی که برای حضور یک بانوی ایرانی از کشوری اسلامی در جشنواره‌های خارجی وجود دارد، یک پیراهن و شِنل حریر را طراحی کردم؛ این شِنل روی لباس دوخته شد تا در حال حرکت تکان نخورد. پیشنهاد رنگ کِرم برای این لباس نیز از سوی خانم علیدوستی مطرح شد.»
نگار نعمتی: «حرکت، نقش مهمی را در لباس ایفا می‌کند. بنابراین فکر کردم اگر دنباله‌ی لباس بلند باشد، هنگام حرکت به جلو و بالا رفتن از پله‌ها وقار بیشتری به کسی می‌دهد که آن را به تن کرده است.»