بررسی اعتبارنامه نمایندگان مجلس آغاز شده اما به نظر می‌رسد که برای تصویب اعتبارنامه‌ نادر قاضی پور مشکلی وجود نداشته باشد. پیش‌بینی می‌شد که تصویب اعتبارنامه نادرقاضی‌پور منتخب ارومیه در مجلس با اعتراض نمایندگان به خصوص فراکسیون زنان روبه‌رو شود.

majles

مجلس دهم برای تصویب اعتبارنامه‌ها ۱۵ شعبه تشکیل داده است و هر شعبه بررسی اعتبارنامه جمعی از نمایندگان را برعهده دارد. شعبه می‌تواند اعتبارنامه مورد بررسی را رد یا تایید کند. همچنین سایر نمایندگان چه در شعبه باشند و چه نباشند می‌توانند به اعتبارنامه هر یک از نمایندگان اعتراض کنند و اعتراضات در کمیسیون تحقیق مجلس بررسی می‌شود.

انتشار ویدئویی از گفته‌های نادر قاضی پور در شبکه‌های اجتماعی که در آن نماینده مردم ارومیه در مجلس نهم سخنان توهین آمیزی درباره زنان گفته بود، در افکار عمومی واکنش‌هایی ایجاد کرد و  به خصوص واکنش جامعه زنان را بر انگیخت: نماینده ارومیه: مجلس جای زنان نیست، سرشان بلا بیاورند آبرویتان می‌رود

فعالان زنان از نمایندگان منتخب خواسته بودند که اعتبارنامه قاضی پور را تصویب نکنند. قاضی پور بدون عذرخواهی گفته بود  که در تصویب اعتبارنامه‌اش مشکلی برایش پیش نخواهد آمد.

فراکسیون زنان مجلس نهم در واکنش به سخنان قاضی‌پور به سازمان بازرسی کل کشور شکایت کرد که هنوز نتیجه آن مشخص نشده است.

اعتبارنامه قاضی‌پور قرار است در شعبه یک به ریاست محمدرضا تابش بررسی شود.

بر اساس گزارشی که در سایت عصر اهواز منتشر شده، اعضای فراکسیون زنان تصمیم ندارند به اعتبارنامه قاضی پور اعتراض کنند.

طیبه سیاوشی شاه عنایتی،‌ منتخب مردم تهران به خبرنگار این رسانه گفته:‌ «ما خانم‌ها متفق هستیم که درباره اعتبارنامه قاضی پور اقدام عملی انجام ندهیم،‌ به این دلیل که می‌خواهیم به آرای مردم ارومیه احترام بگذاریم.»

سیاوشی گفته:‌ «برای توهین به زنان باید به صورت دیگری پاسخگو باشد که درباره چگونگی آن در فراکسیون زنان تصمیم می‌گیریم.»

برخی دیگر از نمایندگتان مجلس دهم هم به خبرنگاران گفته‌اند که نمی‌خواهند به هیچ اعتبارنامه‌ای اعتراض کنند.

یکی از منتخبان به خبرنگار عصر اهواز گفته است که اگر یک نفر هم به اعتبارنامه قاضی‌پور اعتراض کند،‌ قاضی‌پور می‌تواند به اعتبارنامه ۳۰ منتخب تهران اعتراض کند که جو خوبی در مجلس به راه نمی‌افتد؛ به ویژه اینکه در این شرایط ترک‌های مجلس پشت‌سر قاضی‌پور قرار می‌گیرند.