دادگاهی در دهلی نو پنج مرد را که در سال ۲۰۱۴ در این شهر به یک زن گردشگر دانمارکی تجاوز کرده بودند، مجرم شناخت. در آن زمان رسانه‌ها با بازتاب گسترده این تجاوز افکار عمومی را به موضوع تجاوز در جامعه هند جلب کردند.

پلیس هند یکی از مجرمان تجاوز جمعی به زن دانمارکی را به دادگاهی در دهلی نو می‌برد ـ ۱۶ ژانویه ۲۰۱۴
پلیس هند یکی از مجرمان تجاوز جمعی به زن دانمارکی را به دادگاهی در دهلی نو می‌برد ـ ۱۶ ژانویه ۲۰۱۴

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، رامش کومار، قاضی دادگاه دوشنبه ۶ ژوئن / ۱۷ خرداد در برابر شماری از نزدیکان متهمان و رسانه‌ها اعلام کرد که حکم این مجرمان روز ۹ ژوئن / ۲۰ خرداد اعلام خواهد شد.

این پنج مرد با چاقو زن ۵۲ ساله دانمارکی را که از تاج محل آمده بود و در مرکز دهلی نو در پی یافتن هتلی ارزان راه خود را گم کرده بود تهدید کرده و سپس به او تجاوز کرده بودند.

نه زن دانمارکی و نه نزدیکان او در دادگاه حضور نداشتند و متهمان در برابر اعلام مجرم بودنشان واکنشی نشان ندادند.

سه متهم دیگر در این ماجرا که هنوز به سن قانونی نرسیده بودند در دادگاه به‌عنوان کودک شناخته شدند و متهم نهم پیش از پایان روند دادگاه درگذشت.

این تجاوز جمعی که در ماه ژانویه سال ۲۰۱۴ صورت گرفت در ادامه چند تجاوز جمعی به زنان خارجی بود و موضوع امنیت زنان را به موضوع روز جامعه هند تبدیل کرد.

پیش از آن، یک زن لهستانی به همراه خواهر کوچکترش در یک خودرو مورد تجاوز قرار گرفته بود.

دولت هند قانون درباره تجاوز جنسی را پس از تجاوز جمعی به یک دانشجوی جوان در سال ۲۰۱۲ در دهلی نو تشدید کرد. این دختر دانشجو بر اثر جراحاتی که برداشته بود درگذشت. این تجاوز نیز موجب چندین تظاهرات اعتراضی خشمگینانه در هند شد.