جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، امسال در تمام جشن‌های افتخار همجنس‌گرایان، دوجنس‌گرایان، میان‌جنسی‌ها و تراجنسیتی‌ها در شهرهای مختلف کانادا شرکت کرده است. او پیش از این در مقام نماینده مجلس در این رژه‌ها شرکت می‌کرد اما این اولین بار است که رئیس دولت در این جشن‌های افتخار شرکت می‌کند. تصاویر زیر مربوط به جشن افتخار یا پراید در شهر ونکوور کاناداست.

پرچم کانادا با نقش رنگین‌کمان در دست یک عضو طرفدار حزب محافظه‌کار در ۳۸مین پراید دگرباشان جنسی در شهر ونکوور.
شهردار شهر ونکوور با پرچم رنگین‌کمان. او دو مرتبه در پراید گام برداشت: یک مرتبه همراه نخست‌وزیر و باری دیگر همراه حزب خود.
گروه والدین همراه با فرزندان دگرباش جنسی خود بیشترین تشویق را از تماشاچی‌های پراید دریافت کرد
حزب‌های مختلف در پراید گام برداشتند، از جمله حزب حاکم لیبرال در دولت فدرال و دولت استانی
جاستین ترودو در سومین سال پیاپی در پراید شهر ونکوور حاضر شد، هرچند این بار حضورش به عنوان اولین نخست‌وزیر کشور در پراید دگرباشان جنسی، حضوری تاریخی بود
پراید با شعار بهتر در کنار همدیگر برگزار شد، هرچند چند گروه دگرباش جنسی مسلمان و همچنین گروه جان سیاهان ارزش دارد پراید را تحریم کرده بودند و به جای آن روز جمعه در رژه همجنس‌گرایان زن حاضر شدند.
پراید همانند هر سال با پیشگامی بومیان کانادا آغاز شد.
در میانه گروه‌های مختلف حاضر در پراید، افرادی همراه با تصویری از کشته‌های کلاب اورلاندو آویخته بر پرچم رنگین‌کمان گام برمی‌داشتند.
هنوز گروه‌های مختلفی داخل دگرباشان جنسی خواستار عادی شدن حضور خود هستند، همانند گروه‌های طرفدار فتیش‌ها.
پراید تلاش کرد تا بیانگر اهمیت خلق فضایی امن برای تمامی گرایش‌ها و هویت‌های جنسی در بین نوجوانان باشد.
گروه‌های مذهبی هم در پراید حاضر بودند
افراد کم‌توان نقش پررنگی در پراید امسال داشتند: مدت‌هاست تلاش می‌شود تا نگاه‌ها به موضوع هویت و گرایش جنسی در میان افراد کم‌توان نیز جلب شود.