دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه اعلام کرد که او طرح آتش بس در سوریه را که ایالات متحده آمریکا و روسیه پیشنهاد دادند، پذیرفته است.

Bashar-Assad
دولت بشار اسد اعلام کرد توافق آمریکا و روسیه با اطلاع و موافقت دولت سوریه صورت گرفته

به گزارش خبرگزاری دولتی سوریه، سانا، دولت بشار اسد شنبه ۱۰ سپتامبر/ ۲۰ شهریور اعلام کرد که توافق آمریکا و روسیه بر سر برقراری آتش بس از دوشنبه ۱۲ سپتامبر با «اطلاع و موافقت دولت سوریه» صورت گرفته است.

این توافق که جمعه گذشته پس از مذاکرات سرگئی لاوروف و جان کری، وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا در ژنو به دست آمد خواهان توقف درگیری‌ها در سوریه همزمان با عید قربان شدند تا کمک‌های بشردوستانه به شهر حلب ارسال شود.

با وجود این توافق، در دو روز گذشته سوریه صحنه درگیری‌های شدید بین نیروهای نظامی دولت بشار اسد و مخالفان بود.

ارتش سوریه در چند حمله به شهر حلب در مناطق تحت کنترل مخالفان پیشروی کرد. جنگنده‌های روسیه نیز شهر ادلب را بمباران کردند.

شهر دوما در نزدیکی دمشق نیز بیش از ۱۰ بار بمباران شد.

ترکیه نیز اعلام کرد که مواضع نیروهای کرد را در شمال سوریه بمباران کرده است و دور تازه‌ای از حملات به مواضع حزب کارگران کردستان و یگان‌های مدافع خلق را آغاز کرده است. ارتش ترکیه، همچنین از بمباران تل الهوا در سوریه و کشته شدن ۲۰ عضو داعش خبر داد.

اسرائیل نیز اعلام کرد که در پاسخ به راکت‌‌هایی که طی درگیری‌های داخلی سوریه به مناطق تحت کنترل اسرائیل در بلندی‌های جولان اصابت کرده بود،  یک توپخانه سوریه را بمباران کرد. این اولین حمله اسرائیل به سوریه در پنج سال گذشته است.

تنها ساعاتی پیش از آغاز آتش بس در سوریه شمار کشته شدگان دو روز گذشته به ۱۰۰ تن رسیده است. بیشتر کشته و زخمی‌شدگان غیرنظامیان سوری هستند.

بیشتر بخوانید: