دبیرکل جبهه پایداری می‌گوید خامنه‌ای با نهی احمدی‌نژاد از کاندیداتوری باعث نجات او شده و رئیس جمهور سابق باید قدردان چنین تذکری باشد.

ahmadi-khamenei

مرتضی آقا تهرانی توصیه خامنه‌ای به احمدی‌نژاد  را موجب کمک به وحدت نیروهای انقلابی و جلوگیری از دوگانگی و دوقطبی بین نیروهای حزب‌اللهی و جریان انقلابی دانسته است.

دبیرکل جبهه پایداری افزوده که با ورود احمدی‌نژاد به عرصه انتخابات آسیب بزرگی متوجه این جریان می‌شد.

آقا تهرانی گفته که احمدی‌نژاد وظیفه دارد نصیحت دلسوزانه خامنه‌ای را قدر بنهد: «اگر بنده جای او بودم پای اقا را می‌بوسیدم و از این که از روی خیرخواهی باعث نجاتم شده‌، قدردانی لازم را از ایشان به عمل می‌آوردم.»

این سخنان، سه‌شنبه ششم مهر در حاشیه همایش دفاع مقدس در تهران بیان شده‌اند. آقا تهرانی خواسته که احمدی‌نژاد سکوت نکند وگرنه در صورت سکوت او “عده‌ای که به دنبال فرصتی برای آتش‌ریزی هستند، باز به اختلاف افکنی ادامه می‌دهند.”

احمدی‌نژاد در نامه‌ مختصری که سه‌شنبه ششم مهر به خامنه‌ای نوشت، اعلام کرد که به منویات او عمل می‌کند و برنامه‌ای برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی سال آینده ندارد.

آقا تهرانی که از نزدیکان و شاگردان مصباح یزدی است، به عنوان معلم اخلاق کابینه احمدی‌نژاد معرفی می‌شد. شورای نگهبان صلاحیت او را برای شرکت در انتخابات خبرگان رهبری در اسفند ۹۴ تایید نکرد. او در انتخابات مجلس دهم هم رای نیاورد و نفر سی و دوم شد.

در همین زمینه