بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از برگزاری گفت‌وگوهای حقوق بشری ایران با اتحادیه اروپا در آینده نزدیک خبر داد.

قاسمی گفت مصوبه مربوط به وضعیت حقوق بشر در ایران با واقعیت‌های موجود مطابقت ندارد
قاسمی گفت مصوبه مربوط به وضعیت حقوق بشر در ایران با واقعیت‌های موجود مطابقت ندارد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، قاسمی شنبه ۱۷ مهر گفت که سند راهبردی «استراتژی اتحادیه اروپا در قبال ایران پس از توافق هسته‌ای» نکاتی «مثبت و امیدوار کننده» دارد اما از مصوبه آن درباره وضعیت حقوق بشر در ایران انتقاد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت مصوبه مربوط به وضعیت حقوق بشر در ایران که در این سند آمده «با واقعیت‌های موجود مطابقت ندارد و بخشی از آن متأثر از تبلیغات سوء محافل ضد جمهوری اسلامی ایران است».

او در ادامه گفت: «این‌گونه موضع‌گیری‌ها، سوال‌برانگیز و غیرسازنده می‌باشد و هیچ کمکی به ارتقاء گفتمان حقوق بشری نمی‌کند و به شائبه دخالت در امور داخلی کشورمان دامن می‌زند».

سخنگوی وزرات امور خارجه ایران گفت: «ما از نمایندگان پارلمان اروپایی و اعضای کمیته روابط خارجی آن پارلمان انتظار داریم با واقع‌بینی هر چه بیش‌تر به این‌گونه مسایل توجه کنند و از پرداختن به موضوعات نادرست و غیرواقع‌بینانه که توسط محافل ضد ایرانی القا می‌شود، با هوشیاری بپرهیزند».

به گفته قاسمی گفت‌وگوهای حقوق بشری ایران با اتحادیه اروپا در آینده نزدیک برگزار خواهد شد اما تاکنون تاریخی برای آغاز این گفت‌وگوها تعیین نشده است.

قاسمی هفته گذشته نیز در واکنش به گزارش بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران آن را «ظالمانه، ناعادلانه و کاملاً سیاسی» خواند.

بان کی مون در تازه‌ترین گزارش خود به مجمع عمومی سازمان ملل نسبت به ادامه نقض گسترده حقوق بشر در جمهوری اسلامی هشدار داده است.


بیشتر بخوانید: