پس از جنجال اظهارات سکسیتی ترامپ، رئیس و سخنگوی جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان آمریکا گفت دیگر از این نامزد انتخابات حمایت نمی‌کند.

House Speaker Ryan tells lawmakers he won't 'defend' Trump

جمهوریخواهان پس از دومین مناظره تلویزیونی ترامپ و کلینتون دچار بحران شده‌اند.  پل رایان، سخنگوی جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان آمریکا در کنفرانسی تلفنی که به طور اضطراری برگزار شد، دیگر اعضای حزب جمهوریخواه، اعلام کرد از کارزار انتخاباتی ترامپ خارج می‌شود.

رایان گفت به جای فعالیت در این کمپین تلاش خواهد کرد اکثریت حزبی جمهوریخواهان در مجلس را برای بعد از هشتم نوامبر حفظ کند و نگذارد این اکثریت به دست دمکرات‌ها بیفتد.

انتخابات ریاست جمهوری امریکا هشتم نوامبر برگزار می‌شود.

ترامپ در واکنش به رویگردانی پل ریان، در توئیت شدید‌اللحنی علیه هم حزبی خود نوشت: «پل ریان بهتر است وقت بیشتری برای بودجه متوازن، ایجاد شغل و مهاجرت‌های غیرقانونی صرف کند و این وقت را برای مبارزه با نامزد جمهوریخواهان هدر ندهد.

دومین مناظره ترامپ و کلینتون در شامگاه یکشنبه ۹ اکتبر به صحنه حملات متقابل این دو تبدیل شد. سخنان افشاشده و توهین‌آمیز ترامپ در مورد زنان، سلاح کلینتون در این مناظره بود اما ترامپ به جای پاسخگویی، با اتکاء به ماجرای ایمیل‌های کلینتون به او تاخت.

کاندیدای جمهوری‌خواهان ضمن پوزش در این‌باره، رفتار بیل کلینتون، رئیس جمهوری پیشین آمریکا و همسر هیلاری کلینتون با زنان را به‌مراتب بدتر دانست. او ساعت قبل از آغاز مناظره با چهار زن به یک کنفرانس مطبوعاتی رفت تا در آن به بیل کلینتون اتهامات جنسی بزند.

در همین زمینه