یک زندانی در حاشیه مراسم عاشورا در زندان رجایی‌شهر با قمه به قتل رسیده است. او به اتهام حمل و نگهداری مواد مخدر و قتل، در بند سه زندان رجایی‌شهر کرج در حبس بوده است.

Rajaee Shahr

خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران با اعلام هویت این زندانی گزارش کرده است که به دنبال نزاع میان زندانیان در حاشیه برگزاری مراسم عاشورا در زندان رجایی‌شهر کرج، یک زندانی به دلیل جراحت‌های وارده بر اثر اصابت قمه، به قتل رسیده است.

بر اساس طبقه‌بندی سازمان زندان‌ها، زندان رجایی‌شهر کرج باید محل نگهداری مجرمان جرایم خشن باشد اما شمار زیادی از زندانیان سیاسی و امنیتی هم به این زندان تبعید شده‌اند و به صورت غیر‌قانونی در این زندان نگهداری می‌شوند.

در همین زمینه: زندانیان سیاسی زندان رجایی‌شهر: شرایط زندان باعث مرگ تدریجی زندانیان می‌شود

از سوی دیگر قتل و خشونت در زندان رجایی‌شهر کرج اتفاقی سابقه‌دار است و باندهای مافیایی فعال در این زندان که احتمالا از سوی برخی مسئولان زندان حمایت می‌شوند هم این زندان را به یکی از خطرناک‌ترین زندان‌های ایران تبدیل کرده است.

در ادبیات رسمی جمهوری اسلامی از زندان به عنوان ندامتگاه یاد می‌شود و بنا بوده است که در این محل فرصت و شرایطی برای تغییر مجرمان فراهم شود اما آن‌چه در عمل اتفاق افتاده است در تضاد با این شعار است.