به دلیل جنگ در سوریه  ۱.۷ میلیون کودک سوری نمی‌توانند به مدرسه بروند. ۱.۳ میلیون کودک دیگر نیز به علت تداوم جنگ و خشونت باید مدرسه رفتن را ترک کنند.

koodak-soori

به گزارش یونیسف طی دو هفته گذشته تاکنون ۹ کودک محصل کشته شده‌اند. در کشوری که با جنگ از هم پاشیده است یک سوم مدارس بسته شده‌اند زیرا یا تخریب شده و یا صدمه دیده‌اند. همچنین از برخی مدارس نیز به مثابه پناهگاهی برای آوارگان یا مقاصد نظامی استفاده می‌شود.

بارت فرولیک، رئیس بخش آموزش و پرورش یونیسف در سوریه می‌گوید: «شخصاً چند ماه پیش در مدرسه‌ای در شهر حلب با بیش از یک‌هزار دانش‌آموز بودم که مدرسه به دلیل یک حمله کاملاً غیرقابل استفاده شد.»

در سپتامبر سال جاری یونیسف و هم‌پیمانانش کارزاری به راه انداختند تا برای ۲.۵ میلیون کودک لوازم تحصیل و کتاب تهیه کنند. در میان این کودکان ۲۰۰ هزار کودک در محاصره نظامی و مناطقی که به آن‌ها به دشواری می‌توان دسترسی یافت، زندگی می‌کنند. بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ داوطلب جوان همه جا در جست‌وجوی کودکان هستند تا به آن‌ها کمک کنند.

کودکان سوری از آغاز جنگ سوریه قربانی این خشونت‌ها هستند. پیش از این، آنتونی لیک، مدیر اجرایی یونیسف گفته بود که ۱۴ میلیون کودک سوری تحت تأثیر جنگ داخلی هستند. او هشدار داده بود که سوریه در معرض خطر از دست دادن یک نسل کامل قرار دارد.

دراین زمینه بخوانید:

۵۰ هزار کودک سوری «بی‌وطن» هستند

یک میلیون کودک سوری پناهنده شده‌اند

هشدار در مورد وضعیت کودکان مناطق تحت محاصره در سوریه

کشته‌ شدن زنان و کودکان سوری در حملات ائتلاف جهانی