دست‌کم سه مهاجم در تاریکی شب به دانشکده پلیس شهر کویته در استان بلوچستان پاکستان حمله کردند. آن‌ها به سلاح‌های سنگین مسلح بودند و کمربند انفجاری داشتند. هدف آن‌ها خوابگاه دانشکده بود. در آن‌جا بسیاری از دانشجویان پلیس را که در خواب بودند به گروگان گرفتند. با انفجار انتحاری حداقل ۶۰ کشته شدند.

حمله تروریستی به دانشکده پلیس شهر کویته پاکستان
حمله تروریستی به دانشکده پلیس شهر کویته پاکستان

مأموران امنیتی ابتدا با حمله سه مهاجم غافلگیر شدند. آن‌ها سپس دانشکده پلیس را محاصره کرده و عملیات خود را آغاز کردند. این عملیات چندین ساعت طول کشید.

دو تن از مهاجمان در وسط خوابگاه پر از دانشجویان پلیس، خود را منفجر کردند. سومین مهاجم نیز با شلیک مأموران امنیتی از پای در آمد.

شمار قربانیان این حمله تروریستی ممکن است افزایش یابد زیرا بسیاری از دانشجویان پلیس در جریان آن به‌شدت زخمی شده‌اند.

یکی از ژنرال‌های امنیتی پاکستان گفت تروریست‌ها دستورات خود را از افغانستان دریافت کرده‌اند. شهر کویته در نزدیکی مرز افغانستان قرار دارد.

هنوز معلوم نیست که چه کسانی پشت این حمله تروریستی قرار دارند. چندین گروه خود را مسئول این حمله دانسته‌اند. این گروه‌ها با یکدیگر دشمن نیز هستند. کویته یکی از مراکز قدرت طالبان افغانستان است.

طالبان پاکستان نیز همواره از خاک افغانستان به‌عنوان منطقه‌ای برای گریز استفاده می‌کنند.

در این منطقه همچنین گروه «دولت اسلامی» (داعش) فعال است. افزون بر این گروه‌هایی در این منطقه فعالند که خواهان استقلال بلوچستان پاکستان هستند.

دانشکده پلیس کویته بارها هدف حملات تروریستی بوده است. در ماه اوت سال جاری در این شهر هنگامی که وکلای دادگستری در مراسم تشییع پیکر یکی از همکاران کشته‌شده خود شرکت کرده بودند، تروریست‌ها با انفجار بمب جان ۷۰ نفر را گرفتند.